دکترنورقلی‎پورنماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان :یکی از پیشران های توسعه استان احداث بندر چوب می باشد

به گزارش صبح گلستان دکتر  نور قلی پور نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در مدتی که مسئولیت داشتم در کنار وظایف ملی به عنوان نماینده مجلس افتخار عضویت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین در شورای عالی فضایی کشور که مرتبط با تکنولوژی و دانش فضایی برای ساخت ماهواره و پیشران‎های مربوط به پرتاب راکت است قرار گرفتم.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس ادامه داد: یکی از محورهایی که در کمیسیون پیگیری می‎کنیم در بعد ملی صنایع خودروسازی کشور است و معتقد هستم که صنعت خودروسازی کشور دارای مشکلات زیادی است و موضوعاتی در این راستا پیگیری کردیم.

 دکترنورقلی‎پور یادآور شد: در استان گلستان نیز با توجه به اینکه عضو ناظر معادن استان هستم به این مباحث پرداختیم و تلاش‎هایی در این راستا انجام شده است و در بعد استانی و حوزه انتخابیه از زمان آغاز فعالیت متوجه شدم یکی از مشکلاتی که وجود دارد زیرساخت‎ها است و به عنوان هماهنگ کننده و عامل سرعت دهنده به این موضوع توجه کردیم.

وی تاکید کرد: کمبودهایی که در حوزه زیرساختی داشتیم در سطح قابل قبولی با پیگیری اعتبارات و هماهنگی بین دستگاه‎ها حل شد، تلاش کردیم دستگاه‎ها در حوزه آب شرب هماهنگ شوند، مشکلاتی در این بخش داریم و کمبودهای جدی در بخش‎های شمالی استان شاهد هستیم.

دکتر نور قلی پور در باره بزرگراه کردکوی و بندر ترکمن گفت: این طرح بسیار مهم بوده و با تزریق اعتبار فعال شده

وی در ادامه گفت:احتمالا با تخصیص اعتبار و انجام مطالعات این جاده به سمت گمیشان ادامه پیدا کند.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس متذکر شد: در شهرستان گمیشان و مناطق روستایی بندرترکمن کمبود آب شرب کاملا محسوس است و تعداد زیادی از روستاها در این بخش با تانکر آبرسانی می‎شود، پروژه آب شرین کن در شهرستان بندرترکمن به نتیجه رسیده و پیگیری در این زمینه با وزیر نیرو داشتیم و توانستیم مجوز احداث یک آب شیرین کن  دیگر در شهرستان گمیشان را بگیریم.

نورقلی‎پور متذکر شد: امسال تنش آبی ما کمتر بود و در تلاش هستیم تا دوسال آینده آب شیرین کن گمیشان را به بهره برداری برسانیم و دغدغه‎های مردم در این بخش حل شود.

وی در زمینه در مان و سلامت حوزه انتخابیه خود گفت:با توجه به اینکه از چهار شهر حوزه ۳شهر دارای بیمارستان فوق تخصصی  می باشد لازم بود که گمیشان با توجه به جمعیت بالای دارد ضرورت یک بیمارستان در شهرستان لازم بود و مقدمات آن فرآهم شد و مقرر شد ۲۵ میلیارد به این پروژه تزریق شود تاپایان خدمت این دولت این بیمارستان به بهره برداری برسد.

وی گفت: از مهمترین مسئله که ورود پیدا کردیم در حوزه زیرساخت‎های ورزشی بود که دو سالن ورزشی و زمین فوتبال صدرا بندرگزکه بیش از ۱۵ سال نیمه تمام رها شده بود و با هماهنگی سازمان تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی امیدواریم در دو سه هفته آینده تجهیز آن برای اجرای این پروژه‎ها انجام شود.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس افزود: در زمان انتخابات برای احداث چندین جاده بین روستایی قول داده شده و برخی از این پروژه‎ها دنبال شده و توانستیم راه‎های ارتباطی را اجرایی و به بهره‎برداری برسانیم.

نورقلی‎پور متذکر شد: در ارتباط با توسعه خدمات گردشگرش در کردکوی و بندرترکمن پیگیری‎هایی انجام شده و در کردکوی به دنبال ایجاد یک طرح جامع گردشگری هستیم که مطالعات آن تمام شده است.

وی گفت: در بندرگز نیز شرکت سرمایه‎گذاری وجود داشت که سال‎ها با مشکل روبه‎رو شده بود و با هماهنگی بین دستگاهی توانستیم کار را احیا کنیم و در حال پیگیری هستیم.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس متذکر شد: آشوراده یکی از بحث‎های چالشی است و در سال‎های گذشته به این موضوع توجه شده و بنا به اهمیت موضوع ما ورود پیدا کردیم و با پیگیری‎های انجام شده مجوز پروژه‎های گردشگری در این جزیره اخذ شده و برای ایجاد اسکله کلنگ‎زنی نیز داشتیم و با اعتباری که اختصاص یافته امیدواریم اسکله‎ای در بندرترکمن و اسکله‎ای در آشوراده اتفاق بیفتد.

نورقلی‎پور افزود: در موضوع خلیج گرگان جلساتی داشتیم و نهایتا به این نقطه رسیدیم که از طریق سازمان دریانوردی و سواحل استان وارد مذاکره شدیم و برای لایروبی ورودی‎های خلیج اقدام شود و امیدوار هستیم به زودی با اختصاص اعتبار خوبی بتوانیم ورودی های خلیج گرگان را لایروبی کنیم و بتوانیم خلیج گرگان را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان بندر نداریم و علی‎رغم تمامی سواحل شرقی خزر در اختیار ما است و در تلاش هستیم که مجوز یک بندر را در منطقه اخذ کنیم و نظر مساعد وزیر کشاورزی را کسب کردیم و در استان نیز استاندار پیگیر هستند و بنده نیز این موضوع را پیگیری کردیم و جلسات مختلفی در این راستا برگزار شده است.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس یادآور شد: در ارتباط با احداث بندر اختصاصی چوب نظرها کاملا مساعد است و در برنامه ششم توسعه در مجلس مصوب کردیم که بهره‎برداری از چوب‎ها به مدت ۱۰ سال ممنوع شود و به نظر نمی‎رسد پس از این مدت بخواهد این روند تعطیل شود و با توجه به نیازی که در کشور داریم و با توجه به اینکه این منطقه تامین کننده چوب بوده بنا داریم محایتاج چوب  را به شکل تنه وارد کشور کنیم.

نورقلی‎پور یادآور شد: به دلیل خطر آلودگی جنگل‎ها از طریق چوب‎های وارداتی مجوز برای این کار پیش از این داده نشده بود و فرصت برای ارزش افزوده واردات چوب محروم بودیم و سواحل شرقی خزر به دلیل دوری از جنگل‎های شمال در منطقه گمیشان برای این کار در نظر گرفته شده است، رایزنی‎ها دائما ادامه دارد و نظر دستگاه‎های مختلف برای این موضوع اخذ شده است.

وی تاکید کرد: محیط زیست و جهاد کشاورزی با اجرای این طرح موافق هستند و یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین را برای این منظور در نظر گرفتیم.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس یادآور شد: استان فاقد یک پیشران توسعه است و یکی از حلقه‎های مفقوده استان این مسئله است و اعتقاد داریم بندر می‎تواند یک پیشران برای توسعه استان گلستان باشد.

دکتر نورقلی‎پور متذکر شد: زهکشی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان بوده و با پیگیری‎های انجام شده در منطقه غرب این زهکشی دنبال می‎شود در شهرستان های غرب این مهم در دست اقدام است.

وی افزود: در ارتباط با اخذ اعتبارات و حفظ اعتبارات تلاش زیادی شده که به نتیجه خوبی رسیده و بودجه خوبی برای استان در نظر گرفته شده که به پیشبرد اهداف استان کمک می‎کند.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس یادآور شد: مسائل فنی پرورش میگو در گمیشان را پیگیری کرده و  در صدد هستیم که بتوانیم به صورت پایدار در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۶:۳۳ ب.ظ

دیدگاه