دومین جشن شفایافتگان بیماران مبتلا به سرطان استان گلستان/آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان:بیماری آخر خط نیست و شفا دهنده‌ ای وجود دارد/ دکتر حزینی مدیرعامل کانون حامیان بیماران سرطانی و صعب العلاج مهر گلستان :مصرف مواد مخدر،چای داغو بهداشت پایین از علل اصلی شیوع سرطان مری در استان شمالی کشور

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امکان ندارد بیماری ما انسان ها را گرفتار کند که علاج نداشته باشد، اگر درمانی هم پیدا نشده باشد به خاطر ظلم ما و جاهل بودن ما است.

به گزارش صبح گلستان  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دومین جشن شفایافتگان بیماران مبتلا به سرطان استان گلستان اظهار کرد: هیچ دولتی هر چه هم توان داشته باشد نمی‌تواند همه مشکلات جامعه را حل کند، بنابر‌این باید گروه های خیرین وارد عرصه شوند.

وی افزود: بیماری چیز طبیعی است و در زندگی در این جهان نمی‌تواند وجود نداشته باشد. بیماری آخر خط نیست و شفا دهنده‌ ای وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: اگر هر مریضی دل در ایمان به خدا داشته باشد، هیچ گاه خسته نمی‌شود. شفا از دل انسان است و دکتر درمان می‌کند.

نورمفیدی خطاب به بیماران سرطانی گفت که در مواجهه با این بیماری روحیه قوی داشته باشند تا انشاالله شفای الهی نصیب آنها شود.

وی اظهار کرد: امکان ندارد بیماری ما انسان ها را گرفتار کند که علاج نداشته باشد، اگر درمانی هم پیدا نشده باشد به خاطر ظلم ما و جاهل بودن ما است. به جای اینکه همه توان خودمان را برای خدمت به انسان ها صرف کنیم، در راه سلطه و نابودی یکدیگر سپری کردیم.

تکه های بسیار کوتاه از سخنرانی بسیار دلنشین دکتر عبدالرحیم حزینی متخصص سرطان و طب تسکینی
۹۵۰ تا آمار دارم ۹۵۰ بیمار سرطانی دارم که شفا پیدا کردند
حتی اگر متاستاز داره غده و تومور داره ولی زندگی می کند زندگیش فلج نشده است
وقتی اولین بار میاد ازش می پرسم
می دانی چرا سرطان گرفتی؟
…..
شاید سرطان پیامی از خدا باشد
سرطان فقط یک بیماری نیست
شیمی درمانی به تنهایی کافی نیست
۹۰درصد بیماران در اواسط یا اواخر بیماری ورشکستگی مالی پیدا می کنند
ما صدای بیماران سرطانی هستیم
ما فقط به پول شما نیاز نداریم
ما ۳۶۰ نفر داوطلب داریم برای کمک به کانون
ما به حمایت انسانی، اجتماعی شما نیاز داریم….
جراحی، شیمی درمانی چیز دیگری است
شفا چیز دیگری است
شفا در درون بیمار است

جنگ را بگذارید کنار …
اکثر کسانی که سرطان گرفتند در چند سال اخیر زندگی شان جنگ داشتند با خودشان با خدا با دیگران ….

مدیرعامل کانون حامیان بیماران سرطانی و صعب العلاج مهر گلستان در این همایش همچنین  گفت : سرطان یک بیماری پرهزینه است اما حضور خیران نیک اندیش و کمک های مداوم آن ها تحمل این بیماری را آسان می کند.
عبدالرحیم حزینی اظهار داشت: خیران گلستانی در ۴ سال اخیر بیش از ۱۴ میلیارد ریال به این کانون برای رسیدگی به روند درمان بیماران سرطانی کمک کرده و مقدمات ارایه ۱۰ هزار خدمت مختلف به بیماران تحت پوشش را فراهم کردند.
وی بیان کرد: در طول فعالیت این کانون ۲ هزار و ۹۵۰ بیمارسرطانی گلستان و صعب العلاج، تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد ۹۵۰ بیمار مبتلا شفا پیدا کردند.
کانون حامیان بیماران سرطانی و صعب العلاج مهر گلستان سال ۱۳۹۳ و با انگیزه بهبود اوضاع روانی و جسمانی بیماران سرطانی و صعب العلاج و خانواده آنان تاسیس شد.
نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این مراسم گفت: حل همه مشکلات جامعه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و دولت به تنهایی قادر به رفع تمام کمبودها و نارسایی ها نخواهد بود.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: استفاده از توان خیرین برای رفع نیازمندیهای جامعه، اقدام خردمندانه برای به سامان رساندن امور است.
چندی قبل مدیر مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفته بود: مناطق شرقی گلستان به دلیل عادت های اشتباه غذایی و بهداشتی، یکی از مراکز اصلی ابتلا به سرطان مری کشور و آسیا است.
مصرف چای داغ، بهداشت پایین دهان، مصرف آب غیرلوله کشی و مصرف مواد مخدر از علل اصلی شیوع سرطان مری در استان شمالی کشور است..

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

دیدگاه