- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درگرگان : مولدین اقتصادی ، سربازان امنیت اقتصادی وروانی جامعه هستند.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درگرگان : مولدین اقتصادی ، سربازان امنیت اقتصادی وروانی جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان، مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تامین اجتماعی استان گلستان برگزار شد.

بنا به این گزارش پس از خیرمقدم مدیر کل استان ، دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ، ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب به دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته اشاره کرد و برخی از توفیقات مدیریت درمان را نیز برای حضار برشمرد.

دکتر نصرتی با اشاره به هفت برابر شدن تعداد مراکز درمانی در استان به نسبت قبل از انقلاب گفت: درحال حاضر با حمایت سازمان مرکزی تامین اجتماعی در تلاش هستیم تا دسترسی به خدمات درمانی را در همه شهرهای استان ایجاد نماییم تا بیمه شدگان بتوانند از خدمات درمانی خوبی برخوردار باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان، به دستاوردهای علمی انقلاب اشاره کرد و آن را مایه کسب قدرت درجهان دانست و افزود : حفظ حقوق زنان ومردان نیز افتخاری دیگر برای کشور است ، رتبه اول جراحی قلب اطفال در جهان ،‌ رتبه سوم جهانی در پیوند اعضا، تولید دارو ، هوا وفضا ، انرژی هسته ای و …. توفیقاتی است که می توانیم به آنها اشاره نماییم.

در ادامه این مراسم دکتر میراکبری مشاور ومدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ، به عنوان مهمان ویژه مراسم با ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک ایام و ابراز خرسندی از حضور دراستان گلستان گفت:ثمره ۴٠ سال مدیریت درسایه نظام جمهوری اسلامی ، دستاوردهای بزرگی بوده است ، علیرغم آنکه نکات قابل تاملی هم در کنار این دستاوردهای بزرگ داشته ایم.

وی نظام آموزش وپرورش و توسعه آموزشهای دانشگاهی را یکی از بزرگترین دستاوردها دانست و وجود ٣ میلیون نفر بی سواد در سن آموزش ویادگیری را نکته قابل تامل در حوزه آموزش دانست.

درحوزه بهداشت ودرمان ما تا قبل از انقلاب نیازمند پزشکان هندی وپاکستانی بودیم درحالی که اکنون حداقل بیش از ١۵٠ هزار پزشک عمومی ومتخصص داریم که بیش از ١٠ برابر را نشان می دهد و نتیجه آن افزایش امید به زندگی بوده است اما در همین حوزه دریافت وجوه غیررسمی ، افزایش هزینه های درمانی آزار دهنده است.

درحوزه اقتصاد خیلی حرفی برای گفتن نداریم و از درآمد سرانه ٨ هزار دلار در ۴٠ سال قبل به ۴هزار ٢٠٠ دلار رسیده ایم ،‌علیرغم آنکه کارگران وکارفرمایان بسیار تلاش کرده اند و لازم است که در این نقطه توقف کرده و بررسی کنیم ودلایل عدم توفیق را بیابیم.

دکتر میراکبری در خصوص سازمان تامین اجتماعی در ایران گفت : اساسا خاستگاه تامین اجتماعی در ایران دولتها هستند ولی در اغلب کشورهای اروپایی بخش خصوصی و کارفرمایان خاستگاه و ایجاد کننده نظام تامین اجتماعی هستند  و این نظام را با مشارکت اندک دولت ایجاد کردند.

در اروپا دو عنصر اصلی تامین اجتماعی ، کارفرما وکارگر هستند و دولت به عنوان مقوم وقوام دهنده نقش ایفا می نماید.

در ایران سازمان تامین اجتماعی یک سازمان اجتماعی بین نسلی است و درصورتی می تواند کارش را خوب پیش ببرد که همه عناصر آن همگرا باشند و برایند این نیروها باید به تامین حداقل های زندگی با کرامت و ارتقاء ظرفیت شغلی ، کسب وکار و اقتصادی جامعه بینجامد.

سازمان برای هردو موضوع فوق برنامه ریزی دارد ولی بنا به شرایط جامعه هنوز موفق نشده ایم ، همچنانکه مرحوم دکتر نوربخش نیز به دنبال ترمیم حقوق های حداقلی بود.

مشاور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: هزینه های اداری سازمان تامین اجتماعی حداکثر ۵ درصد است وباقی مانده آم باید صرف جامعه کارگری وکارفرمایی شود و مفهوم مقدمه بودن تامین اجتماعی برای عدالت اجتماعی نیز در همین جا معنا پیدا می کند.

دکتر میراکبری ضمن تقدیر از اداره کل و مدیریت درمان استان گلستان به جهت برگزاری این مراسم گفت: امروزه انتقاد کردن کار آسانی است ولی ما نباید جامعه را به سمت ناامیدی ببریم ،‌ علیرغم آنکه ساختن کار سختی است باید به این سمت برویم و تلاش نماییم تا فقر برخی از دهکهای جامعه را برطرف نماییم و مدیران اعتراف نمایند که بهترین نیستیم بلکه شأن ما در خدمتگذاری است و باید تلاش نماییم که همبستگی وهمدلی را ترویج نماییم.

وی با بیان جمله ای از ماهاتیر محمد گفت : ما زمانی می توانیم به توسعه برسیم که ادارات دولتی خود را خدمتگذار بخش خصوصی بدانند و همکاران تامین اجتماعی ، کارگران وکارفرمایان را امروزه سرباز امنیت اقتصادی و روانی جامعه برشمرد .

درپایان این مراسم گروه موسیقی ، لحظات شاد ومفرحی را برای همکاران فراهم نمود.

0 [1]
0 [1]