- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت‎الاسلام سلیمانی‎فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان: باانعقاد تفاهم‎نامه‎ بین اداره‎کل اوقاف، پست و فناوری و ارتباطات استان مردم روستاها می توانندبا مراجعه به دفتر ای‌سی‌تی روستایی از خدمات وقف استفاده کنند

، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعد از ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‎نامه سه‎جانبه‎ بین اداره‎کل اوقاف و امور خیریه، پست و فناوری و ارتباطات گلستان با موضوع واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و ای‌سی‌تی روستایی اظهار کرد: نخستین دفتر ای‌سی‌تی کشور در دهه ۸۰ در روستای «قرن‎آباد» گلستان انجام شد و امروز نیز گلستان به‎عنوان نخستین استان کشور، برون‎سپاری خدمات به دفاتر ای‌سی‌تی روستایی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ خدمت را مجموعه وقف و اوقاف تحت عناوین مختلف اعم از حوزه‎های فرهنگی، قرآنی، کاهش آسیب‎های اجتماعی و … انجام می‎دهد، افزود: با امضای این تفاهم‎نامه چند مورد از خدمات اوقاف برون‎سپاری و واگذار می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اضافه کرد: روستای «کارکنده» بندرگز و چند روستای دیگر گلستان به عنوان پایلوت طرح واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و ای‌سی‌تی روستایی انتخاب شدند.

سلیمانی‎فرد متذکر شد: با اجرای این طرح برخی از هزینه‎های روستاییان کاهش می‎یابد و امیدواریم اعضای شورا و دهیاری برای اجرای بهتر این طرح با ما همکاری کنند.

وی گفت: ما با انعقاد این تفاهم‎نامه درصدد هستیم با همکاری دستگاه‎های اجرایی خدماتی را به مردم بدهیم که از موازی‎کاری جلوگیری شود و مردم هم از این خدمات بهتر استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه با توجه به حجم موقوفات و تعداد مستأجرین این طرح با هدف تکریم اربا‎ب‎رجوع و ارتقای سطح حقوق شهروندی به‎ویژه در روستاهای گلستان اجرا می‎شود، یادآور شد: اراضی بیش از ۱۳۰ روستای گلستان در موقوفات واقع شده است.

سلیمانی‌فرد اضافه کرد: این تفاهم‎نامه در مرحله نخست برای ۱۵ هزار و ۹۸۶ مستأجر در ۸۰ روستای وقفی گلستان که مساحت ۵ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در بافت روستایی و اراضی زراعی واقع شدند اجرایی می‎شود.

وی در پایان تأکید کرد: با انعقاد این تفاهم‎نامه بستری فراهم می‎شود که مردم این روستاها با مراجعه به دفتر ای‌سی‌تی روستایی بدون مراجعه حضوری از خدمات وقف استفاده کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از ایجاد دفاتر ای‌سی‌تی روستایی و پیشخوان شهری تسهیل سطح دسترسی مردم برای دریافت خدمات مختلف است.

محمد احمدی افزود: متأسفانه خللی در این حوزه واقع شد اما با پیگیری‎های انجام شده و با استقبال دستگاه‎های اجرایی امیدواریم با ایجاد فضای الکترونیکی و فضای فیزیکی در روستاها خدمات خوب و بهتری را به مردم روستاها ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: با طراحی سامانه‎ الکترونیکی پست و اوقاف تحت عنوان «ساپا»، خدمات شفاف و سریع به دستان مردم و اداره‎کل اوقاف و امور خیریه گلستان می‎رسد، این سامانه در اختیار دفاتر ای‌سی‌تی روستایی قرار می‎گیرد و مردم می‎توانند از خدمات اوقاف بهره‎مند شوند و با این اقدام دریافت خدمات مردم از اوقاف را تسهیل ببخشیم

0 [1]
0 [1]