- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکترحسینی مدیر کل بیمه سلامت گلستان: همه بدهی های دارویی و تجهیزات پزشکی سال۹۶به موسسات دولتی و خصوصی پرداخت شد

دکتر سید محمد حسینی، اظهار کرد: پرداختی های در روزهای اخیر به موسسات بخش خصوصی و دولتی داشتیم که در بین موج خبرهای منفی خبر خوبی بود.

وی افزود: با دستور رهبر معظم انقلاب و مصوبه هیئت دولت مقرر شد که ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده شود.

حسینی ادامه داد: این رقم بابت هزینه های دارویی و تجهیزات پزشکی و بدهی های به موسسات دولتی و خصوصی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این بدهی ها در دو مرحله پرداخت شد، همه مطالبات سال ۹۶ داروخانه ها (۸۲ میلیارد ریال) و بدهی بیمارستان های خصوصی استان با مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال پرداخت شد و پنج ماهه سال ۹۶ بیمارستان ها در دو نوبت تسویه شد.

حیسینی تأکید کرد: همچنین بدهی پاراکلینیک ها (شامل مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه ها، ام ار آی، سیتی اسکن و فیزیوتراپی) که مبلغ ۵۳ میلیارد ریال بود پرداخت شد.

وی بیان کرد: معوقات درمانگاه های شبانه روزی را هم که پنج میلیارد ریال باقی مانده بود تسویه کردیم.

حسینی افزود: همچنین بدهی پزشکان و دندانپزشکان عمومی که مبلغ ۹ میلیارد ریال و پزشکان و دندانپزشکان متخصص که بدهی آن ها ۲۶ میلیارد ریال بود، پرداخت شد.

وی از تسویه معوقه مراکز دولتی دانشگاهی که مبلغ آن ۷۷۳ میلیارد ریال بود، خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۹۸۸ میلیارد ریال معوقه سال ۹۶ تسویه شد و این پول تمام چرخه را فعال می کند.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان تأکید کرد: بدهی های پنج ماهه سال ۹۷ را هم تا پایان مرداد ماه صفر کردیم و برای داروخانه ها به خاطر اهمیت آن ها علی الحساب شهریور ماه هم پرداخت شد.

حسینی ادامه داد: بدهی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی را هم تا پایان شهریور را قطعی کردیم و مهر و آبان را هم علی الحساب پرداخت کردیم و اسناد آذرماه هنوز به دست ما نرسیده است.

وی افزود: در سال ۹۷ تاکنون هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است

0 [1]
0 [1]