- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ازرشد ۷۰ برابری توسعه فضای آموزشی نسبت به قبل از انقلاب خبر داد

دستاورد های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تشریح شد

به گزارش صبح گلستان انقلاب اسلامى که در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرزمین ایران به رهبرى امام خمینى(ره) طلوع کرد و “اعجاز بزرگ قرن”را رقم زد، دستاوردهاى فراوان و بى سابقه اى را در حوزه هاى گوناگون به ارمغان آورد. سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان به تشریح دستاورد های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ، حسینی طلب در خصوص بخش دولتی در این سازمان گفت : قبل از انقلاب دارای یک مرکز و ۴ کارگاه ثابت بوده ایم ؛ اما هم اکنون ۱۹ مرکز و ۱۱۴ کارگاه ثابت داریم. همچنین با توجه به رشد کارگاه ها نیز ۴۵ رشته و ۵۹۰ حرفه دولتی داریم که قبل از انقلاب تنها ۴ رشته و ۶ حرفه دولتی داشته ایم. وی در راستای واگذاری تصدی ها به بخش غیر دولتی افزود : ما امروز ۳۴۰ آموزشگاه آزاد ، ۳۶ رشته و ۲۷۰ حرفه غیردولتی داریم که قبل از انقلاب تنها ۷ آموزشگاه آزاد ، ۳ رشته و ۵ حرفه غیردولتی داشته ایم.
حسینی طلب در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص توسعه فضای آموزشی در سراسر استان گفت : رشد ۷۰ برابری نسبت به قبل از انقلاب در زمینه توسعه فضای آموزشی داشته ایم. وی افزود : قبل از انقلاب تنها ۳۰۰ مترمربع فضای آموزشی وجود داشت ولی هم اکنون ما ۲۰ هزار و ۸۱۱ مترمربع فضای آموزشی در استان داریم که برای آموزش مردم شریف قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در خصوص تشریح عملکرد آموزشی بخش دولتی و خصوصی در سال جاری گفت : در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۷ ما ۲۹ هزار و ۳۱۷ نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار و ۱۱۸ نفر در بخش خصوصی آموزش داشته ایم. همچنین وی در خصوص نقش عمده بانوان در این عملکرد آموزشی گفت : در سال ۹۷ سهم بانوان از آموزش دولتی برابر ۳۲٫۸۰ درصد و در بخش خصوصی ۷۴٫۳ درصد می باشد که این نشان دهنده توان بانوان ایرانی است.
حسینی طلب در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد گواهینامه های صادر شده در طول چهل ساله انقلاب را بیش از نیم میلیون اعلام کرد.

0 [1]
0 [1]