- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نظری معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان: از ویژگیهای بودجه امسال آموزش و پروزش افزایش حفظ ثبات اقتصادی ، تأمین معیشت فرهنگیان و ارتقاء شاخص های کیفی است

قدرت الله نظری  معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: رسانه یک رسالت تربیتی، آموزشی و تحقیقی و پژوهشی بر عهده دارد و نقش آن ها در اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب بر همگان محرز است.

وی در خصوص بودجه سال ۹۸ آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک نهاد بزرگ تربیتی است که می طلبد همه ارکان ها و صاحبان بودجه ریزی کشور توجه خاص و ویژه به آینده نظام که به نوعی در آموزش و پرورش گره خورده است، داشته باشند.

نظری بیان کرد: در همه کشورها بودجه آموزش و پرورش قبل از سازمان ها و ادارات دیگر بسته می شود و در آن ها سهم آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی بالاتر است.

وی تأکید کرد: یکی از ویژگیهای بودجه امسال افزایش حفظ ثبات اقتصادی است، تأمین معیشت فرهنگیان و ارتقاء شاخص های کیفی  است.

نظری گفت: بودجه آموزش و پرورش در قالب اعتبارات هزینه ای، تملک و سرمایه ای لحاظ می شود که قرار است امسال به همت دولت به مرز ۵۶ میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: بودجه رتبه بندی معلمان بخشی در سال ۹۴ تخصیص داده شد که حدود ۱۱ میلیارد تومان بود و بخش دیگری امسال قرار است اتفاق بیفتد.

نظری گفت: برای همسان سازی حقوق معلمان هم دو هزار میلیارد تومان و برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان هم سه هزار میلیارد تومان لازم است

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۱ درصد از منابع عمومی کشور به آموزش و پرورش اختصاص یافت و پیش بینی می شود امسال به مرز ۱۳ درصد برسد.

وی افزود: ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ بود که به مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان هم خواهد رسید. ۱۱۳ درصد بودجه تخصیص پیدا کرده و البته ۱۱۰ درصد هم مصرف داشته است.

نظری ادامه  داد: سهم استان یک چهلم کشور بودجه است و البته ما از تیم بودجه ریزی درخواست هایی مبنی بر دادن یک درصد از منابع ارزش افزوده به اموزش و پرورش، ابقاء بند (ه) تبصره ۹، ابقا بند (ی) بودجه ۹۷ و موارد دیگر را خواستار شدیم.

وی با بیان این که بودجه استانی عملکردی است، اضافه کرد:بودجه آموزش و پرورش کشوری است و این به نفع ما است و در شرایط کنونی استانی نشود بهتر است.

نظری تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان رهاورد سفر رئیس جمهور به استان بود که از این مقدار ۱۳۰ میلیارد تومان سهم آموزش و پرورش است که در زمینه تخریب و بازسازی مدارس، هوشمندسازی مدارس، تجهیز سیستم گرمایشی و غیره مصرف می شود.

وی ورود به آموزش و پرورش را از طریق پذیرش دانشجو معلم و ماده ۲۸ اعلام کرد و گفت: اخیراً در زمینه استخدامی پیمانی ها مشکلی پیش آمده بود که با دخالت وزارت برطرف شد.

نظری در خصوص طرح معلم تمام وقت گفت: پرداختی این ها در قالب فیش حقوقی می آید و در پاداش پایان خدمت آن ها لحاظ می شود و شامل معلمان متوسطه اول و دوم و مربیان هنرستان ها است.

وی تأکید کرد: در استان هزار و ۸۰۰ ساعت حق التدریس بازنشسته داریم و در مجموع ۳۵ هزار ساعت حق التدریس داریم که بخشی از آن ها خواهان ماندن در طرح معلم تمام وقت هستند.

قدرت نظری همچنین اظهار کرد برای:۱۱۱۵نفر بازنشسته در سال ۹۷ حکم زده شده است

وی در سوال خبرنگار ما در باره اردوگاه  دانش آموز ی مشهد که سهام آن بصورت مشترک  با مازندران بوده گفت :متاسفانه سند مالکیت اردوگاه مشهد بنام مازندران زده شده است وتفاهنامه های در این زمینه انجام  شده است و مابدنبال سهم سند اردوگاه مشهد هستیم.

0 [1]
0 [1]