- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان خبر داد:با بهره برداری از طرح های کلنگ زنی دهه فجر ۱۲۹ روستا با ۲۰۸ هزار نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از افتتاح ۴۰ پروژه و کلنگ زنی ۴۰ طرح آبرسانی در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: برای این پروژه ها بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از افتتاح ۴۰ پروژه و کلنگ زنی ۴۰ طرح آبرسانی در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: برای این پروژه ها بیش از ۷۵۰ میلیارد  ریال  اعتبار هزینه شده و خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، بهزاد هرمزی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، افزود: با بهره برداری از این پروژه ها ۱۲۰ روستا از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح هایی که دهه فجر کلنگ زنی می شود ۱۲۹ روستا با ۲۰۸ هزار نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

هرمزی اضافه کرد: حفر و تجهیز ۸حلقه چاه، بهسازی ۳دهنه چشمه، ۶هزار مترمکعب مخزن ذخیره، ۷۷کیلومتر خط انتقال، ۱۰۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۴ باب ایستگاه پمپاژ، ۳هزار و ۴۰۰ فقره استاندارد سازی انشعابات مشترکین ، با افتتاح پروژه های آبرسانی این دستگاه به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، حفر و تجهیز۶حلقه چاه، بهسازی ۳دهنه چشمه، ۴هزار و ۵۵۰ مترکعب مخزن ذخیره، ۴۷ کیلومتر خط انتقال، ۷۱ کیلومتر شبکه توزیع، یک باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲ باب حصارکشی و محوطه سازی، و ۱۵۰۰ فقره استاندارد سازی انشعاب مشترکین در این ایام کلنگ زنی می شود.

وی روستاهای آبدار این استان را قبل از پیروزی انقلاب ۱۵۰ آبادی اعلام کرد و گفت: اکنون ۸۹۴ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ادامه داد: در استان ۱۰۱۷ نقطه مسکونی وجود دارد که از این تعداد برای ۹۹۰ روستای هدف باید آبرسانی انجام شود.

وی از وجود ۹۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۸۹۴ روستای استان از آب شرب، سالم و بهداشتی و پایدار بهره مند هستند که این اقدام گام بزرگی در جهت آبرسانی به روستاهای استان بوده است.

هرمزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹۱ روستا فاقد آب، توسط ناوگان سیار آبرسانی می شوند که با بهره برداری طرح های آبرسانی دهه فجر و بهره مندی ۱۳ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی این رقم به ۷۸ روستای فاقد آب شرب خواهد رسید.

وی آبرسانی به این ۱۳ روستای فاقد آب را برگ زرینی از خدمات دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: تاکنون درصد برخورداری روستاها از آب شرب  سالم و پایدار ۸۶/۶۹ درصد بود که با افتتاح پروژه های دهه فجر  و تا پایان سال مالی ۹۷ به ۷۱ درصد خواهد رسید.

0 [1]
0 [1]