فرماندار گرگان در نشست خبری چله انقلاب: در تلاشیم بزرگترین  پروژه گردشگری با ۵ هزار میلیارد ریال بدون تسهیلات بانکی در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی شود

به گزارش البرز گلستان سید ابولقاسم صفوی  فرماندار گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی امسال به چهل سالگی و پختگی رسیده است، اظهار کرد: باید در امسال برای حل مشکلات مردم پرتلاش باشیم و در این مسیر گام برداریم.

فرماندار گرگان به موضوع آسیب‎های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری به این مهم تاکید دارند و باید برای کاهش آسیب‎های اجتماعی باید تولید اشتغال داشته باشیم.

صفوی یادآور شد: در شهری مثل جلین یک موسسه که  راه می‎افتاد و تولید اشتغال می‎کند سبب رشد و توسعه این منطقه می‎شود و آسیب‎های اجتماعی آن منطقه را کاهش می‎دهد.

وی با بیان اینکه گرگان یک چهارم جمعیت استان را در بر دارد و یک شهر مهاجر پذیر است، یادآور شد: این شهر با مهاجر پذیری معضلاتی در بر دارد و این مهم اهمیت تولید اشتغال در این منطقه را دو چندان می‎کند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه به برکت انقلاب فاصله رفاهی بین روستا و شهر کاهش یافته است، تاکید کرد: از این جهت دغدغه‎های ما کم است و نواقصی متاسفانه وجود دارد که آنها را نیز می‎پردازیم.

صفوی یادآور شد: در قبل از انقلاب ایران ژاندارم منطقه بود و امروز ایران حرف‎های زیادی در منطقه دارد و بدون حضور ایران و نظر ایران حرکتی در منطقه شکل نمی‎گیرد و قدرتی که ایران در منطقه دارد به واسطه استراتژیک اسلام بود که نشان داده اسلام دین آزادی بخش است.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی در عراق وضعیت مناسبی ندارد، افزود: در کویت، بحرین و یمن و در افغانستان جایگاهی ندار و جایگاه ایران در یمن، بحرین و افغانستان کجا است و ایران زنده و بالنده است  و می‎خروشد و این به برکت سیاست‎های درست مقام مظم رهبری است.

فرماندار گرگان یادآور شد: به عنوان دولتمرد باید در حوزه اشتغال کار کنیم و از حوزه خود تحریمی خارج شویم و باید مدیران ما قوانین را در مسیر توسعه نرم کنند، امروز با شرایط سخت تحریم و منابع محدودی که داریم باید عمل کنیم و باید منابع محدود خود را در مسیر توسعه جهت‎دار کنیم.

صفوی افزود: باید دست سرمایه‎گذاران و ملت خود را بفشاریم چرا که امروز با هم‎افزایی و در کنار یکدیگر قرار گرفتند می‎توانیم در برابر دشمن قدار ایستادگی کنیم و در این مسیر چپ و راست نداریم و همه باید در کنار هم باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳۷ پروژه را در امسال کلنگ‎زنی و افتتاح می‎کنیم، یادآور شد: ۱۱۶ پروژه قابل افتتاح و پروژه قابل کلنگزنی ۲۱ پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  است.

فرماندار تاکید کرد: پروژه وزنه‎برداری ویلاشهر با ۱۳ میلیارد تومان، سالن ورزشی در سه روستا، سالن ورزشی کانون طه‎ها، تصفیه‎خانه و برق‎رسانی به شهرک‎های صنعتی و کانال انتقال آب و مرمت قنات‎ها، بهره‎برداری از مدرسیه خیر ساز قلم‎چی  آب‎نمای صخره‎ای نهارخوران از جمله پروژه‎هایی است که در ایام دهه فجر افتتاح و یا کلنگ‎زنی می‎شود.

وی افزود: ۲۴ پروژه اقتصادی با اعتبار ۵ هزار و ۵۰۰ و ۷ میلیارد ریال تعداد کل پروژه‎های ما است که ۲۰ پروژه آن به بهره‎برداری می‎رسد و ۴ پروژه کلنگ‎زنی خواهد شد.

فرماندار گرگان  با بیان اینکه بزرگترین  پروژه گردشگری با ۵ هزار میلیارد ریال بدون تسهیلات بانکی در تلاش هستیم در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی شود،

وی یادآور شد: خوراک دام و طیور در حیدر آباد، افتتاح بخش اقامتی و پذیرایی حیدر آباد، روغن‎کشی زیبتون و بسته‎بندی شوری جات، بسته‎بندی خشک‎بار، پرورش بوقلمون، تولید انواع روغن خام گیاهی، تولید دمنوش‎های گیاهی، افتتاح اقامت‎گاه بوم‎گردی و گلخانه سبزی و صیفی از جمله این پروژه‎ها را شامل می‎شو

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۱ ق.ظ

دیدگاه