استاندار گلستان  در مراسم گرامیداشت روز استاندارد:به محصولاتی در داخل افتخار می کنیم که با کیفیت باشد

به گزارش صبح گلستان  دکتر  «سید مناف هاشمی»  استاندار گلستان  در آیین گرامیداشت روز استاندارد به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: به محصولاتی در کشور افتخار می کنیم که با کیفیت باشد

استاندار گلستان تاکید کرد: وقتی کشور جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنیم شاید عقب‌ماندگی‌هایی وجود داشته باشد ولی در مقایسه با کشورهای منطقه ما استقلال و پیشرفت خوبی داریم.

هاشمی با بیان اینکه ۵ برابر سال ۱۳۵۷ در استان تولیدات محصولات کشاورزی داریم، افزود: در حوزه صنعتی یک شهرک صنعتی نداشتیم و امروز ۲۳ واحد صنعتی با یک هزار واحد در استان فعالیت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: امکانات و اختیارات یک استان مستقل را داریم و با ظرفیت‌هایی بالا و بسیار بزرگ که می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۵ درصد تدلیدات کشور را تولید می‌کنیم، یادآور شد: با ارتباطی که با کشورهای سی‌ای‌اس داریم، می‌توانیم اقدام تجاری بزرگتری را داشته باشیم هرچند نقایصی وجود دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی افزود: ۶۵ سال پیش که مجموعه استاندارد در کشور ما شکل گرفت چه زمانی که به شکل یک اداره کل بوده و چه زمانی زیر مجموعه صنعت بوده و یا در سال ۱۳۳۹ به موسسه استاندارد تبدیل شده و جامع مخاطب خود را بزرگ کرد انتظار می‌رفت که با این چند دهه اقدامات موثری را انجام می‌داد.

وی گفت: امروز سطح استاندارد ما با سابقه‌ای که سازمان استاندارد در کشور دارد همتراز نیست و نتوانستیم به اندازه ۶۵ سال استاندارد را در سطح جامعه بالا بیاوریم و این مهم سبب شده که نتوانستیم با کشورهای مختلف در تجارت رقابت کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه یک مهندسی مجدد و قاطعیت در استاندارد نیاز است، متذکر شد: به دلیل ملاحظات نتوانستیم قانون را محکم برقرار کنیم  و اگر با قاطعیت با برخی مسائل برخورد نکنیم این می‌شود که بعد از ۶۵ سال باید گلایه وجود داشته باشد.

هاشمی یادآور شد: وقتی می‌گویند فلان محصول ۶۵ سال پیش بهتر بود یعنی اینکه ما یا کار علمی خوبی انجام ندادیم و یا اینکه به مسائل اخلاقی نپرداختیم و باید به این مهم توجه شود.

وی گفت: باید به قانون توجه کنیم و اگر توجه می‌کردیم اینگونه نبود که ۴۵ نفر با مجوز نسبت به نصب آسانسور اقدام کنند و در کنار این افراد بیش از ۱۰۰ نفر به شکل غیر قانونی این کار را انجام دهند و جان مردم را به خطر بیندازند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه