دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان درجشن شکرگزاری کشاورزی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی :طی دوسال آینده ۵۷۰ آب بندان با ۸ هزار هکتار زیر بنا لایروبی و مرمت می شود

مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت:  بیش از ۹۵ درصد اهداف ما در استان گلستان طی پنج سال گذشته تحقق یافته است

صبح گلستان در آستانه ی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشن شکرگزاری کشاورزی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی در محل سالن دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه مهندس کشاورز معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت، دکتر تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و نمونه های ملی و استانی منتخب بخش کشاورزی استان و جمع کثیری از کارشناسان بخش کشاورزی حضور داشتند.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد خودباوری ملت ایران در همه ی عرصه ها از جمله کار و تلاش و امنیت غذایی هستیم تا بتوانیم اهداف و آرمانهای کشور عزیزمان را برآورده کنیم و امیدواریم بتوانیم گوشه ای از زحمات و تلاش دست اندرکاران بخش کشاورزی را در استان ارج بنهیم.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که امروز با تلاش و همت تولیدکنندگان خستگی ناپذیر نیاز به قدرت طلبان زورگو و کشورهای استعمارگر نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه ی سخنانش ضمن مقایسه ی تولیدات بخش کشاورزی استان در سال ۵۷ با امروز گفت: براساس آمارنامه ی بخش کشاورزی در سال ۵۷ میزان تولیدات بخش کشاورزی در استان ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: یقین داریم این دستاورد با عنایت خداوند و زحمات و تلاش شبانه روزی کشاورزان و دست اندرکاران و با همدلی و و هماهنگی این عزیزان امکان پذیر شد.

دکتر مهاجر در خصوص حفظ ذخایر، کانال های آبیاری و انتقال آب و تسطیح اراضی سخن گفت و با اشاره به سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهور و هیات دولت افزود: تعهد داده ایم طی دو سال آینده ۵۷۰ آب بندان با ۸ هزار هکتار زیر بنا را لایروبی و مرمت کنیم که عملیان اجرایی آن را آغاز کردیم.

در ادامه مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: امروز به لطف و عنایت خداوند وضعیت کشاورزی ما  با وجود تمام کمبودها و مشکلات خوب است.

وی افزود: امیدوارم قدر نعمت های خداوند و تلاش و همت کشاورزان و حمایت سیاستگزاران بخش کشاورزی را بیش از پیش بدانیم و شکرگزار باشیم.

وی افزود: استان گلستان در سالهای اخیر مطابق برنامه عمل کرده است .برنامه یعنی از کجا شروع کنیم با کدام روش و با چه تغییراتی به کجا برسیم.

مهندس کشاورز گفت: استان گلستان در پیشبرد برنامه از نظر من موفق بوده است و بیش از ۹۵ درصد اهداف ما در این استان طی پنج سال گذشته تحقق یافته است.

وی افزود: از نظر من عملکرد گندم آبی  گلستان طی ۳ الی ۵ سال بایستی متوسط به ۷ تن برسد. و ادامه داد:  استان گلستان باید وارد تولید چغندرقند شود.

مهندس کشاورز گفت : در طلیعه ی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی  به  ادامه ی راه و اهداف متعالی انقلاب  و مسیر روشن بخش کشاورزی امیدوار هستم.

در ادامه جشن شکرگزاری کشاورزی دکتر تربتی نژاد نماینده ی مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی  و عضو کمیسیون کشاورزی گفت: ویژگی های بارز  انقلاب ایران،  اسلامی بودن آن، مردمی بودن، غیر وابسته بودن به نظام های استکباری، رهبری همه جانبه و بی نظیر حضرت امام خمینی (ره ) و پس از ایشان مقام معظم رهبری و پافشاری بر ارزشها و اصول انقلاب را می توان برشمرد.

وی افزود: خدا را شاکرم که دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی استان طی این سالها چندین برابر شده و این تلاش و پشتکار قابل تقدیر است.

در این مراسم از ۵۹ کشاورز نمونه استان که ۵ نفر هم نمونه ملی هم هستند تجلیل شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹ ق.ظ

دیدگاه