سالاری فرماندار شهرستان رامیان در نشست خبری ستاد چله انقلاب اسلامی گلستان: به مناسبت دهه فجر ۵۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

  به گزارش البرز گلستان محمود سالاری فرماندار رامیان  در نشست خبری ستاد چله انقلاب اسلامی استان گلستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در شهرستان رامیان سال گذشته ۱۳٫۸۲ درصد بود و این رقم اکنون ۱۱٫۷ درصد است با حمایت‌های استاندار و پافشاری ایشان برای اینکه فرمانداران اولویت اول را اشتغال قرار دهند شاهد کاهش دو درصد نرخ بیکاری در رامیان بودیم.

وی جمعیت شهرستان رامیان را ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی و ۴۰ هزار نفر جمعیت روستایی در شهرستان رامیان زندگی می‌کنند

فرماندار شهرستان رامیان تصریح کرد: در ۷۲ روستا نقطه سکونتی وجود دارد و چهار شهر رامیان، دلند، خان‌ببین و تاتار در این منطقه قرار گرفته است و درآمد مردم متکی به کشاورزی و بخشی خدمات است البته گردشگری و توریست هم در حال تقویت شدن است.

سالاری مقایسه‌ای به خدمات انقلاب و قبل از آن طی ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب حتی یک مورد شهر و روستایی که گازکشی شده باشد را نداشتیم با وجود اینکه لوله گاز از این منطقه عبور می‌کرد اما به لطف خدمات نظام اسلامی اکنون همه روستاهای شهرستان رامیان به خصوص روستاهای کوهستانی و صعب‌العبور از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی هیچکدام از روستاها جاده فنی و مهندسی نداشته و آسفالت نبودند اما بعد از انقلاب سه روستا که کد روستایی نداشتند آسفالت ندارند مابقی همه روستاها جاده آسفالت هستند.

فرماندار شهرستان رامیان با اشاره به خدمات نظام در بخش آب شرب روستایی بیان کرد: همه روستاها جز ۶ روستا به دلیل اینکه در موقعیتی قرار دارند که آب زیرزمینی باکیفیت نداشته باشند همه روستاهای منطقه حتی در مناطق کوهستانی از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار هستن

سالاری با بیان اینکه از ۷۲ روستا تعداد ۶۱ روستا دارای دهیاری و شورای اسلامی هستند، گفت: قبل از انقلاب هیچکدام از روستاها دارای یک ساختار مدیریتی برای مدیریت شدن نداشتند که با استقرار دهیاری در روستاها از سال ۱۳۸۰ همه روستاهایی که دارای کد هستند از دهیاری برخوردار شدند.

وی تربیت مدیران جهادی را از برکات نظام اسلامی نام برد و ابراز کرد: قبل از انقلاب عموم پزشکان هندی و پاکستانی بودند اما اکنون در روستاها فرزندان همین سرزمین هستند، استقرار مراکز آموزش عالی زمانی آرزوی دست نیافتنی مردم بود اما الان در نقاط مختلف مراکز آموزش عالی داریم.

فرماندار شهرستان رامیان با بیان اینکه جشن‌هایی به مناسبت دهه فجر در رامیان داریم، گفت: ۳۵ مورد جشن انقلاب در شهرها و روستاهای رامیان برگزار می‌شود البته با لحاظ احساسات مذهبی مردم که متقارن با ایام فاطمیه است.

سالاری بیان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، پیاده‌روی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، یادواره شهدا، نمایشگاه، جشنواره، مسابقات ورزشی، نشست و گفتمان های اموزشی، همایش از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر ۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، تصریح کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال در رامیان ایجاد کردیم و عموما جوانان مشغول به کار شدند، رامیان یک‌هزار و ۸۰ نفر تعهد اشتغال داشت که تا پایان سال به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر خواهد رسید

فرماندار شهرستان رامیان از افتتاح ۵۶ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: پروژه‌های کلنگ‌زنی این شهرستان ۱۷ مورد با اشتغالزایی ۲۶ مورد و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در دهه فجر آغاز خواهد شد.

سالاری از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان رامیان را خانه عالم، خط انتقال آب،  تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، احداث مخزن ۲۰ مترمعکبی روستای شفیع‌آباد، مسکن مدد جویان، ساخت مسکن روستایی، مدرسه ۱۲ کلاسه رضاآباد، تکمیل مسکن‌مهر، محوطه سازی، پارک روستایی مازیاران و اجرای آسفالت در معابر شهری و روستایی نام برد

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه