حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان خبر داد: اجرای آموزشهای مهارتی ۸۴۰نفر از اقشار در معرض آسیب طرح شهید شوشتری در ۱۰ ماهه سالجاری

اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در حوزه توانمند سازی اقشار در معرض آسیب مورد نظر طرح شهید شوشتری در ۱۰ ماهه سالجاری  تعداد ۸۴۰ نفر را در شهرستانهای استان گلستان تحت پوشش آموزشهای مهارتی قرار داده است که بیشترین این تعداد در شهرستان گنبد کاووس به تعداد ۲۲۸ نفر و کمترین تعداد آن در شهرستان ترکمن به تعداد ۱۳ نفر بوده است.

به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان، سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل اظهارکرد: آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی کشور به عنوان مهمترین ابزار و توانمندترین عامل محرک اشتغال بوده و جوانانی که بتوانند مهارت و شایستگی های شغل خود را ارتقاء داده و در کنار آن با حضور در دوره های نرم مانند کارآفرینی، بازاریابی و …. نگرش خود را جهت ورود به بازار کار تغییر دهند، قطعا می توانند تحت هر شرایطی به کسب و کاری آبرومند پیدا کنند و ضمن کسب درآمد برای خود آسیبهای اجتماعی مبتلابه بیکاری را از خود و خانواده خود دور کنند.

حسینی طلب، افزودند: جامعه هدف آموزشهای مهارتی کلیه اقشار مردم هستند. و هر فرد از جامعه حق دارد به تناسب نیاز خود از این آموزشها سهمی داشته باشد و در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان نیز کوشیده است تا در راستای اهداف سازمانی و برنامه های استانی عدالت اجتماعی را در این خصوص رعایت کند وسهم مناسبی از سبد آموزشهای مهارتی را به اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب اختصاص دهد و می کوشد تا با همکاری نهادهای حمایتی مانند: بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، شورای مبارزه با مواد مخدر، زندانها، متولیان ارتقاء معیشت در سکونتگاههای غیر رسمی و مناطق پرخطر، از طریق ارتقاء توانمندیهای شغلی این اقشار ، امکان حمایتهای پس از مهارت آموزی را از طریق این نهادها فراهم ساخته و در نتیجه زمینه های کاهش بزه های اجتماعی را از طریق افزایش نرخ اشتغال آحاد جامعه فراهم سازد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان، درپایان گفت: طرح شهید والامقام شوشتری نیز از جمله طرح های بسیار مهمی است که توسط استاندار محترم پیگیری شده و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز با حضور در روستاها و محلات هدف، ضمن نیازسنجی آموزشی، نسبت به ارائه آموزشهای مهارتی و آموزشهای کارآفرینی اقدام می نماید. این اداره کل در ۱۰ ماهه سال جاری توانسته است با حضور در ۲۱ روستا، تعداد ۸۴۰ نفر را در ۳۹ عنوان رشته آموزشی و با اجرای ۵۱ دوره و با حجم ۸۱۳/۹۹ نفرساعت، آموزش داده و برنامه ریزی نموده است تا پایان سال جاری در صورت وجود تقاضای آموزشی این تعداد را به ۱۰۰۰ نفر برساند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱:۵۲ ب.ظ

دیدگاه