دکترفاضل رئیس دانشگاه  علوم پزشکی گلستان:بالگرد هوایی جزو نیازهای استان و اجرای ۲۷عملیات امداد ونجات/ بیمارستان طالقانی کودکان نیازمند امداد

به گزارش البرز گلستان دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه  علوم پزشکی گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمارستان کودکان طالقانی گرگان دغدغه ماست و طی دو سال گذشته ۱۱ نامه در رابطه با وضعیت این بیمارستان به وزارت بهداشت نوشته شده است.

وی افزود: متاسفانه در بیمارستان طالقانی به دلیل وجود ساختمان های ارتش در کنار این بیمارستان اجازه پیشرفت نداریم و باید خارج از شهر فکری به حال آن داشته باشیم چرا که وضعیت این بیمارستان فاجعه ای برای کودکان محسوب می شود.

فاضل گفت: در شهرستان بندرترکمن عده ای از خیران جمعیت هلال احمر اقدام به ساخت ساختمانی کرده اند و تقاضای مجوز شیمی درمانی کرده اند که این  درخواست به مراجع بالاتر ارائه شده است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهور به گلستان اظهار کرد: در این سفر ما در بخش سلامت ۱۷ مورد دغدغه داشتیم که با هماهنگی با نمایندگان مجلس رایزنی های لازم را انجام دادیم.

فاضل گفت: در سفر رئیس جمهور قرار بر این شد فاز نخست بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی گرگان در حد ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت اجرایی شود، همچنین ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در گمیشان، احداث بیمارستان در رامیان و… و همچنین کمک ۱۰ میلیاردی برای تجهیز بیمارستان پنج آذر گرگان از دیگر مصوبات سفر بود.

وی با اشاره به مطالبه مردم شهرستان آق قلا برای اختصاص تخت به بیماران اعصاب و روان گفت: ما تصمیم داشتیم در بحث سفر ۲۵ تخت به این موضوع اختصاص دهیم و ۵۰۰ میلیون هم در نظر گرفتیم اما از سوی شهردار، دهیار و… عنوان شد ما در بحث اعصاب و روان مشکلی نداریم و در بحث های دیگر اقداماتی انجام شود.

رئیس علوم پزشکی گلستان در رابطه با استفاده پزشکان از کارت خوان گفت: تمام مراکز دولتی شهری و روستای گلستان از کارت خوان استفاده می کنند و در بخش خصوصی هم طی دو هفته گذشته توسط نظام پزشکی اعلام شد باید همه مطب ها و مراکز درمانی به دستگاه کارت خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: بالگرد هوایی جزو نیازهای استان بود و بالگردی که در اختیار استان گلستان قرار گرفته حدود ۷۰ میلیارد تومان قیمت دارد اما وزارت بهداشت با یک دهم قیمت این بالگرد را خریداری کرده و به رایگان به استان گلستان سپرده است.

فاضل گفت: طی سه ماه گذشته این بالگرد ۲۷ عملیات انجام داده و پنج الی ۶ مورد خطر مرگ حتمی را نجات داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: هزینه هر پرواز هلی کوپتر ۱۰ میلیون تومان بوده و ما برای هر ماه ۲۵ پرواز پیش بینی کرده ایم.

وی با اشاره به پرونده سارینا گزمه گفت: در این پرونده علوم پزشکی و کادر درمانی ما متهم نبودند و پرستار دانشگاه آزاد و  این دانشگاه متخلف شناخته شده اند و پرستار خطاکار دو  میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جریمه شده است.

فاضل گفت: تمام نیازهای این کودک از جمله پوشاک، خوراک، دارو و درمان و… با ارائه درخواست از سوی پدرش پرداخت شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی به خروج زباله های بیمارستان صیاد شیرازی به بیرون از بیمارستان و آلودگی اطراف بیمارستان اظهار کرد: زباله های بیمارستان صیادشیرازی به زباله سوز منتقل و طبق قرارداد با پیمانکار سوخته می شود و اجازه نمی دهیم به خارج از بیمارستان منتقل شود و اگر زباله ای دیده شده متعلق به سایر مراکز درمانی است.

فاضل گفت: برابر استانداردهای سراسر دنیا، در هر بیمارستان عمومی ۱۰ درصد تخت‎ها باید به درمان بیماران اعصاب و روان اختصاص پیدا کند و با توجه به اینکه بخش اعصاب و روان در گلستان تنها در بیمارستان پنج آذر گرگان قرار دارد در تلاش هستیم تا در فاز جدید بیمارستان پنج آذر که در سال ۱۳۹۸ آغاز می‎شودبخش اعصاب و روان راه اندازی شود

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱ ب.ظ

دیدگاه