دکتر مهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان: تولیدات دامی، زراعی، باغی و شیلاتی و…از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن ابتدای انقلاب به ۴ میلیون و ۹۸۳ هزار تن رسیده است

به گزارش صبح گلستان  دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان   امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: رسانه‎ها می‎توانند مسئولیت خوبی در راستای اطلاع‎رسانی و سالم سازی و کمک به دستگاه‎ها برای پیشبرد اهداف داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: اثر منفی و مثبت رسانه‎ها به نظام و انقلاب اسلامی بر می‎گردد، دولت‎ها در حال تغییر هستند و شما رسانه‎ها باید تلاش کنید که با اطلاع‎رسانی بازوی نظام شوید و اگر این چنین نکنیم مسیر دشمنان را رفتیم.

مهاجر یادآور شد: در اوایل انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در گوشت قرمز ۱۳ هزار تن تولید داشتیم و این عدد در سال ۱۳۹۶ به ۲۹ هزار تن رسیده و ۲٫۲ برابر شده است.

وی گفت: ۱۶ هزار تن در اویل انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ داشتیم و این عدد در سال گذشته به ۲۱۵ هزار تن رسیده و ۱۳٫۴ برابر شده است به گونه‎ای که مقام دوم را در کشور کسب کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: در حالی که با سه واحد تخم‎گذار ۶ هزار تن در سال تخم‎مرغ تولید می‎کردیم امروز ۲۸٫۳ هزار تن تخم‎مرغ تولید می‎کنیم.

مهاجر به رشد ۴ برابری شیر در استان اشاره کرد و افزود: ۹۰ هزار تن تولید شیر ما در ابتدای انقلاب اسلامی  بود که این عدد به  ۳۵۶ هزار تن رسیده است.

وی گفت: ۱۳۵ کیلو تنها تولید عسل در سال ۵۷ و قبل از آن  داشتم و امروز ما حدود یک هزار و ۵۰۰ تن تولید عسل را در استان گلستان شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در مجموع ۱۲۵ هزار تن تولید دامی پیش از انقلاب داشتیم که به ۶۲۹ هزار تن رسیده و ۵ برابر شده است، افزود: ۳۵۰ هزار تن تولید گندم پیش از انقلاب اسلامی داشتیم و در سال ۱۳۹۶ این میزان به یک میلیون و ۳۱۰ هزار تن ارتقای یافته است.

مهاجر با بیان اینکه ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان داریم، افزود: رشد جو در استان ۲٫۵ برابر شده و به ۱۷۲ هزار تن رسیده و میزان رشد حبوبات ما از ۲ هزار تن به ۶ هزار تن افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: تولید سویای ما از ۲۰ هزار تن ابتدای انقلاب اسلامی به ۶۰ هزار تن رسیده و ما تولید آفتابگردان از یک هزار و ۴۰۰ تن به ۳ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: سال گذشته ۱۱۳ هزار تن تولید کلزا در استان داشتیم که در ابتدای انقلاب کشت کلزا مرسوم نبوده و امید داریم امسال این میزان افزایش یابد.

مهاجر یادآور شد: یک میلیون ۲۶۶ هزار تن تولید گیاهی داشتیم که به ۳ میلیون و ۷۶۲ هزار تن رسیده و به برکت انقلاب اسلامی رشد تولیدات گیاهی ما ۳ برابر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۰ هزار تن تولیدات باغی در گلستان داریم، افزود: ۲۰هزار تن تولید و صید ماهیان غضروفی داریم و این در حالی است که در ابتدای انقلاب اسلامی ما ۴ هزار تن در این بخش تولید و صید داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: تولیدات جنگلی و مرتعی در استان به ۲۳۰ هزار تن رسیده و این در حالی است که ابتدای انقلاب این میزان ۷۰ هزار تن بوده است.

مهاجر یادآور شد: تولیدات دامی، زراعی، باغی و شیلاتی و جنگل و مرتع ما از یک میلیون و ۵۰۰ ابتدای انقلاب به ۴ میلیون و ۹۸۳ هزار تن رسیده است


.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

دیدگاه