- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

احمدی فرماندار شهرستان بندرگز در نشست ستاد خبری چله انقلاب اسلامی :بندرگز نیازمند صنایع تبدیلی با وجودبالغ بر ۵ هزار هکتار باغ وتولید بسیاری از محصولات باغی استان

به گزارش البرز گلستان حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز در نشست ستاد خبری چله انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال شرایط کشور با سال‎های گذشته انقلاب متفاوت است، اظهار کرد: کتابچه عملکرد نظام در چله انقلاب در شهرستان بندرگز در حال تدوین است تا ثمرات انقلاب اسلامی در جامعه بیان شود.

فرماندار بندرگز با بیان اینکه تلاش شده با گسترش بیشتری در سطح روستاها و شهر در ایام دهه فجر برنامه داشته باشیم، افزود: ۲۴ روستا با بیش از ۴۶ هزار نفر جمعیت درشهرستان بندرگز وجود دارد و دو شهر بندرگز و نوکنده از شهرهای این شهرستان در غرب استان قرار دارند.

احمدی با بیان اینکه بندرگز ظرفیت‎هایی خوبی در حوزه گردشگری دارد، یادآور شد: راه قلقلی که یکی از راه‎های دسترسی مردم بندرگز به منطقه هزارجریب است که در تلاش هستیم تا آسفالت شود.

وی به شهرک صنعتی بندرگز اشاره کرد و افزود: این شهرک جزو سه شهرک بزرگ استان است، بسیاری از این واحدهای در شهرک صنعی غیرفعال بودند و با پیگیری‎هایی که داشتیم بیش از ۵ واحد که در این شهرک غیر فعال بودند به چرخه تولید برگرداندیم.

فرماندار بندرگز یادآور شد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح اراضی کشاورزی شهرستان است و از این میزان بالغ بر ۵ هزار هکتار باغ در شهرستان داریم که بسیاری از محصولات باغی استان را تولید می‎کنند که نیاز است به صنایع تبدیلی در این شهرستان توجه شود.

احمدی به ظرفیت ورزشی شهرستان بندرگز اشاره کرد و یادآور شد: فوتبال ساحلی، فوتبال و تکواندو و کشتی از رشته‎های ورزشی است که استعدادهای خوب شهرستان داریم و در تلاش هستیم سالن صدرا شهرستان را دوباره آغاز کنیم تا بتوانیم پس از ۱۸ سال بتوانیم این سالن ورزشی را به بهره‎برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در بحث آسیب‎های اجتماعی اقدام موثری داشته باشیم یکی از مهمترین اتفاق‎ها توجه به حوزه ورزشی است، افزود: جام روستا قهرمان را در بین تمام روستاهای بخش مرکزی در سالن کوثر بندرگز داشتیم و با کمترین امکانات ریالی بیش از ۲۰۰ مسابقه را برگزار کردند.

فرماندار بندرگز یادآور شد: در حوزه اقتصادی و اجتماعی ۳۷ پروژه برای ایام دهه فجر در نظر گرفته شده که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته و ۸۸ نفر اشغالزایی خواهد داشت.

وی همچنین از پرداخت  بیش از یک ونیم میلیارد تومان وام مشاغل خانگی به ازای هر نفر ده میلیون تومان خبر داد.

احمدی متذکر شد: بالغ بر ۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در شهرستان بندرگز افتتاح و کلنگ‎زنی می‎شود.

وی به زهکشی اراضی شهرستان بندرگز اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین پروژه‎های سفر رئیس جمهور زهکشی اراضی کشارزی بود که یک هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان بندرگز در دست اجرا است.

0 [1]
0 [1]