بیان دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی درحوزه مناطق قومی ومرزی استان گلستان از سوی”امیرشیر توماج” فرماندار گمیشان

به گزارش البرز گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ “امیرشیر توماج” فرماندار گمیشان در تبیین دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی درحوزه مناطق قومی ومرزی استان حضور یافت.

توماج در این نشست گفت: به عنوان کارگزاران دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی شده و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار گمیشان به نقش رسانه در تبیین افکار عمومی اشاره کرد و ادامه داد: بیان مشکلات شهرستان گمیشان می‎تواند به حل مشکلات این شهرستان کمک می‎کند.

توماج با بیان اینکه نیازمند یک نقشه راه برای گمیشان هستیم، افزود: باید برنامه‎های خود را در شهرستان بر اساس برنامه پیش ببریم و درگیر روزمرگی نشویم.

وی گفت: گمیشان در غربی‎ترین نقطه استان گلستان مستقر است و شغل مردم این منطقه بیشتر صیادی است و بیش از ۳۵ هزار زمین مراتع در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار گمیشان به حضور علمای برجسته ترکمن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: محرومیت شهرستان گمیشان از دوره رضاخان آغاز شده و در بررسی‎هایی که انجام شده در حوزه جهاد کشاورزی در قبل از انقلاب میزان زمین‎های زراعی در این شهرستان که زیر کشت می‎رفته ۲۵ هکتار بوده و امسال به ۵۸ هزارهکتار رسیده است.

توماج افزود: در حوزه بهداشت و مرگ و میر مادر در پیش از انقلاب اسلامی۲۴۰ نفر در هزار نفر فوتی داشتیم و امروزه ۲۴ در یک هزار نفر رسیده است و در گذشته و پیش از انقلاب ۳۶ کودک در یک هزار نفر فوت می‎کردند و امروز به ۶ نفر در هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی ۹۶۳ مشترک در حوزه آب و فاضلاب مشترک داشتیم که در انقلاب اسلامی به بیش از ۵ هزار متر مکعب رسیده است، افزود: بیش از ۱۹۰ هزار متر کار آسفالت را بنیاد مسکن در سطح شهرستان گمیشان انجام داده است.

فرماندار گمیشان افزود: اقدامات ماندگاری در سطح شهرستان گمیشان اتفاق افتاده است، در طول ۹ ماه چهار وزیر وارد شهرستان گمیشان شدند و بیش از ۱۹۰ بار مدیرکل‎های استان وارد شهرستان گمیشان شدند و این حضور سبب انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی در سطح شهرستان می‎شود.

توماج افزود: ۳۳ هزار هکتار اراضی استان گلستان را زهکشی کردیم و در سفر وزیر جهاد کشاورزی بیش از ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان زهکشی شده است.

وی به مجتمع پرورش میگو گمیشان اشاره کرد و گفت: در سال‎های گذشته سرمایه‎گذارانی از دیگر شهرهای استان در این سایت سرمایه‎گذاری داشتند و در سایت دوم انتظار دارند که سیاست‎گذاری‎ها برای بهرمندی مردم منطقه اتفاق بیفتد.

فرماندار گمیشان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۳۰ تن برداشت میگو از مجتمع پروشی شهرستان گمیشان داشتیم، افزود: بیش از ۸۵ درصد این میگو به کشورهای روسیه، امارت و اروپا صادر می‎شود.

توماج با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح در شهرستان گمیشان در سفر رئیس جمهور داشتیم، افزود: از این میان ۷۵۰ میلیارد ریال برای افتتاح پروژه‎های مختلف و ۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه زهکشی بود.

توماج در پایان گفت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختی شهرستان گمیشان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه