مهندس فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان: سازمان استاندارد به دنبال ترویج فرهنگ استاندارد و اگاهی بخشی مصرف کنندگان به حقوقشان می باشد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:استاندارد دستگاهی پیشرو در تحقق حقوق شهروندی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در جلسه کارگروه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب استاندارد گلستان گفت: اجرای درست قوانین نقش مهمی در تحقق حقوق شهروندی در جامعه دارد و استاندارد به عنوان یکی از  دستگاه های پیشرو می تواند بستر سازی لازم را در زمینه تحقق حقوق شهروندی فراهم آورد.
به گزارش البرز گلستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، علی برزمینی با اشاره به منشور حقوق شهروندی گفت: توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و نیز دولت تدبیر و امید می باشد و در همین راستا دولت منشور حقوق شهروندی را تدوین و ابلاغ کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان این مطلب که حقوق شهروندی از مهمترین مسائلی است که باید در جامعه نهادینه شود، افزود: باید زمینه و بستر لازم برای اجرای فرهنگ حقوق شهروندی در سطح استان فراهم شود و تحقق فرهنگ حقوق شهروند نیازمند یک عزم جدی و تلاش فراوان است.
علی برزمینی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در جهت صیانت از حقوق شهروندی صورت گرفته است اما تحقق صد در درصدی این مهم نیازمند همدلی، تعامل و مشارکت هر چه بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل استاندارد گلستان در زمینه های حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، به اجرای درست قوانین توسط دستگاه اجرایی و نظارتی اشاره کرد و گفت: استاندارد  با عملکرد دقیق و خوبی که از خود نشان داده می تواند  به عنوان دستگاه نظارتی و پیشرو در مسیر بستر سازی برای تحقق حقوق شهروندی حرکت کند و الگویی برای سایر دستگاه ها باشد.
برزمینی با اشاره به حدیت نبوی کلکم راع و کلکم مسئول گفت: این حدیث مصداق  حقوق شهروندی  است و همه ما باید در کارها سنجیده و دقیق عمل کنیم و پاسخگوی خوبی باشیم.
مدیرکل استاندارد گلستان نیز در این جلسه به بیان اهم اقدامات اداره کل در حوزه های عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی پرداخت  و رعایت حقوق شهروندی را از الویت فعالیت های استاندارد گلستان  دانست.
محمود فرمانی در ادامه با اشاره به اینکه باید مردم با حقوق شهروندی خود آشنا باشند، ادامه داد: تحقق حقوق شهروندی در پی شناخت مردم از حقوق شهروندی محقق می شود و سازمان ملی استاندارد در چند سال اخیر به دنبال ترویج فرهنگ استاندارد و اگاهی بخشی مصرف کنندگان به حقوقشان می باشد.
وی در ادامه به اجرای میز خدمت که از اهد‌اف صیانت از حقوق شهروندی است اشاره کرد و گفت: میز خدمت به دو صورت الکترونیکی و حضوری در طول روزهای هفته جهت پاسخ گویی و ارائه خدمت بهتر به مراجعه کنندگان در محل اداره کل و نیز پایگاه الکترونیکی استاندارد گلستان انجام می گیرد.
زاهدی جانشین بازرسی ستاد صیانت استان نیز  به ارائه توضیحاتی در خصوص وظایف ستاد صیانت  و اهمیت انجام این وظایف در جامعه پرداخته و افزود: در حوزه ترویج عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی اقدامات خوبی در استان صورت پذیرفته و انجام بازرسی های دوره ای از جمله این اقدامات است و ما با انجام بازدیدهای دوره ای عملکرد دستگاه ها را  مورد ارزیابی قرار می دهیم.
در پایان، از اقدامات فیزیکی و فضاسازی و تبلیغات اداره کل استاندارد گلستان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب  و نیز نحوه ارائه خدمت در میز خدمت اداره کل بازدید میدانی صورت گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۹ ب.ظ

دیدگاه