- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش  :نیازمند استفاده از ظرفیت های خارج از مدارس هستیم

به گزارش البرز گلستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان  به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در دفتر وی برگزارشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش تراز جمهوری اسلامی پویا و خلاق است و ما به دنبال رسیدن به آن هستیم که به تنهایی نمی توانیم به آن نائل شویم.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و اولیا و مردم، قانون شوراها در سال ۱۳۷۲ به تصویب رسید که ریاست آن در استان به عهده استاندار و فرمانداران بعنوان رئیس شهرستان ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تاکنون اتفاق های خوبی در استان افتاده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۳ مصوبه در استان داشتیم که ۸۷ درصد آن اجرایی شده است.

گوهری راد بیان کرد: تاکنون مردم مشارکت ها را فقط در مشارکت اقتصادی می دانستند اما  بیشتر اهداف این شورا استفاده از ایده و نظرهای خانواده ها و مشارکت در اداره مدارس و برداشتن دیوار مدارس است.

وی  تشکیل کلاس های فوق برنامه، خیرین آموزشی، آسیب های اجتماعی، مشاوره و مشارکت سایر دستگاه ها را از جمله مصوبات این شوراها در سطح استان بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در ۹ ماهه امسال مصوبات شورای آموزش و پرورش استان، ۲۷ درصد  آموزشی، ۲۱ درصد مالی و اداری، ۲۹/۴ درصد شامل موضوعات پرورشی، خیرین و ۱۳ درصد عمرانی بوده است.

وی در ادامه ۱۵/۵ درصد مدارس گلستان را غیر انتفاعی اعلام کرد و گفت: تصویب هزینه های مدارس هیئت امنایی از وظایف شوراهای آموزش و پرورش است.

 این مقام مسئول اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری ۱۷۷ کلاس درس از طریق خیرین مدرسه ساز ساخته شد و ۳۰ پروژه جدید نیز هم اکنون در حال ساخت، توسط خیرین با تعهد ۳۰ میلیارد تومان در حوزه مشارکت ها است که تا ابتدای سال آینده تحویل آموزش و پرورش شده و خرید وسایل آموزشی و هوشمند سازی مدارس در این حوزه انجام می شود.

وی اذعان کرد: اگر می خواهیم عدالت آموزشی را برقرار کنیم و به کیفیت آموزشی برسیم، نیازمند استفاده از ظرفیت های خارج از مدارس هستیم. گوهری راد تصریح کرد: اولویت دستگاه ها و مردم باید آموزش و پرورش باشد و چنانچه مدیر یک مرکز صنعتی دغدغه آموزش داشته باشد از آن بازدید کرده و در این حوزه کمک و سرمایه گذاری نماید.

گوهری راد تاکید کرد: از فرمانداران به عنوان رئیس شوراهای آموزش و پرورش هر شهرستان و حضورشان بعنوان نماینده عالی دولت در آن شهرستان محقق شود که از این حیث شهرستان های آق قلا و علی آبادکتول بیشترین حضور فرمانداران را در جلسات شورای آموزش و پرورش داشته اند. به گفته وی، شهرهای آق قلا، علی آباد و گنبد کاووس رتبه های نخست شوراهای آموزش و پرورش در استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مهمترین مصوبات این شورا را در امسال، بند هـــ تبصره ۹ قانون شوراها اعلام کرد و گفت: بر طبق این مصوبه واگذاری ۳۳ آموزشگاه احصاء شد و با تصویب در کمیسیون ماده ۵ اداره کل راه و شهرسازی با تجاری سازی این مدارس آموزش و پرورش می تواند به درآمدی پایدار برسد.

گوهری راد ابراز کرد: تصویب سرانه های آموزشی مدارس برای تحقق عدالت آموزشی از دیگر مصوبات شوراهای آموزش پرورش استان گلستان است.

0 [1]
0 [1]