مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از نمایش۱۴فیلم جشنواره فیلم فجرو حضور ۲۷ استان درجشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات در استان خبر داد

به گزارش صبح گلستان  نشست خبری  جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات  و جشنواره فیلم فجر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و اصحاب فرهیخته رسانه استان برگزار شد

، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن یادآوری اهداف برپایی جشنواره، گفت: آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره ملی در عصر سه شنبه ٢ بهمن ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: ابراهیم مرادی نژاد دبیری جشنواره و عبدالحی شماسی، محمود معظمی و مسعود امامی داوری فیلم نامه نویسی و محمود عزیزی، علی بیگدلی و عبدالخالق مصدق داوری بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره را بر عهده دارند.

وی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه را ۵٠٩ اثر اعلام کرد و افزود: از این تعداد به علت ناقص بودن ثبت نام برخی از شرکت کنندگان و نقص فایل ارسالی علی رغم پیگیری های مکرر دبیرخانه تنها ۴۶١ اثر برای ارزیابی و اعلام رای تقدیم هیات داوران شد.

این مدیر استانی، ادامه داد: هنرمندان و نویسندگان از ٢٧ استان در این جشنواره حضور داشته اند که استان گلستان با ٩١ اثر و خراسان شمالی با یک اثر رتبه بیشترین و کم ترین تعداد اثر ارسالی را به خود اختصاص داده اند.

 عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از برپایی جشنواره  فیلم فجراز تاریخ ١٢ تا ٢٢ بهمن ماه  سال جاری، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان دوستداران هنر سینما در استان گلستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اهداف برپایی این جشنواره و تلاش برای افزایش نشاط و امید آفرینی در جامعه، افزود: فیلم های جشنواره در قالب دو سودای سیمرغ یک و دو به تعداد ١۴ فیلم به صورت قرعه کشی بین استان ها اکران خواهند شد.

این مدیر استانی هدف از برپایی این جشنواره در مجموعه تالارفخرالدین اسعد گرگانی را احیا و راه اندازی سینمای این مجموعه ارزشمند اعلام کرد که از سالیان دور امکان اکران فیلم را داشته است.

وی خاطر نشان کرد: فیلم ها در چهار سانس ١۵ ، ١٧ ، ٢١ و ٢٣ اکران خواهند شد که متعاقبا اسامی فیلم ها و جدول اکران در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه، اظهار کرد: این جشنواره به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و انجمن سینمای جوانان استان گلستان برگزار می شود و پیش بینی هایی برای برپایی جلسات نقد و بررسی آثار و حضور تعدادی از فیلم سازان و هنرمندان ملی شده است.

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ

دیدگاه