- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان: لباس بیرونی ترین جلوه تاریخ و فرهنگ و تمدن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی گلستان ضمن اشاره به آیه ای از کلام الله مجید، گفت:  لباس صورت بیرونی ما است و شاید بتوان گفت بیرونی ترین جلوه تاریخ و فرهنگ و تمدن است.

به گزارش البرز گلستان به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و عوامل برپایی این رخداد فرهنگی هنری، افزود: طراحی لباس از منظر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شایسته توجه است و در روزگاری که ارتباطات فرهنگی روز به روز گسترده تر می شود لباس به عنوان یک ابزار فرهنگی و هنری نقش بسزایی در معرفی تاریخ و فرهنگ هر جامعه ای دارد.

وی ادامه داد: لباس های فاخر و مجلل اقوام بومی و محلی استان گلستان حاکی از تنوع رنگ، طرح، تزیینات و آرایه ها است که با توان مندی طراحان و با تلقیق سنت و مدرنیته می توان پوششی مناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی را عرضه کرد.

این مدیر استانی ضمن اشاره به اهداف برپایی این جشنواره، اظهار کرد: پنجمین گام را در حالی بر می داریم که توانستیم به لطف خداوند این جشنواره را به عنوان یکی از جشنواره های مهم این حوزه در کشور جا بیندازیم.

وی در ادامه خواستار دائمی شدن دبیرخانه جشنواره شد و گفت: امید است دبیرخانه به معنای واقعی دائمی شود و در طول سال برنامه های علمی، پژوهشی و نمایشی و نشر را در این حوزه شاهد باشیم.

کشمیری تصریح کرد: نشر مجلات مرتبط با مد و لباس اسلامی ایرانی، ایجاد کتابخانه تخصصی مد و لباس و کمک مسئولان برای تخصیص تسهیلات به فعالان این حوزه کمک شایانی به رشد و بالندگی این صنعت در گلستان خواهد کرد.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم که بتوانیم در این حوزه با همکاری متخصصان دانشگاهی، طراحان هنرمند، فعالان خوش فکر بازار لباس قدمی در راه توسعه استان گلستان و کشور عزیمان ایران برداریم.

یادآور می شود آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مد و لباس اسلامی استان گلستان با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی – اجتماعی استاندار گلستان، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، فرماندار گرگان، ضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مدیران و مسئولانی استانی و شهرستانی و هنرمندان عرصه مد و لباس در صبح پنج شنبه ۲۷ دی ماه برگزار شد.

0 [1]
0 [1]