تاکید رییس جمهوری بر تکمیل پروژه توان‌بخشی ایثار استان گلستان

رییس جمهوری در شورای اداری استان گلستان به سازمان برنامه و بودجه دستور داد هر چه. سریعتر نسبت به تأمین اعتبار و تکمیل پروژه توان‌بخشی استان گلستان اقدام شود.

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در نشست شورای اداری استان گلستان با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که مانند جنگ ۸ ساله در جنگ اقتصادی هم ناقض تعهدات کشور نبوده‌ایم، گفت: هدف ترامپ جدایی مردم از نظام، دست شستن از استقلال و انزوای ایران است اما او هم موفق نشد و نخواهد شد.
رییس جمهوری وحدت، همدلی و همراهی سه جانبه مردم را برای غلبه بر مشکلات و شکست طرح‌های دشمن مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز همه باید دست به دست هم داده و دشمن را شکست دهیم و از مسیر سخت تحریم عبور کنیم و مطمئن باشیم که همه این اهداف با صداقت، راستگویی و ایمان به حق امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در شرایط تحریم قرار داریم بدین معنا که شرایط عادی و طبیعی نیست، اظهار داشت: قرار داشتن در این شرایط سخت بدین معنا نیست که از تحریم بترسیم و از اهداف خود دست برداشته و عقب نشینی می‌کنیم اما به هر حال شرایط جنگ اقتصادی ویژگی‌های خاص خود را دارد. همچنان که در شرایط جنگ تحمیلی نمی‌شد، انتظار داشت شهید، مجروح و بمباران وجود نداشته باشد.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی بر ملت ایران تحمیل شد و ما ۸ سال در مقابل آن ایستادگی و مقاومت کردیم البته به طور طبیعی در این مدت خسارت‌های مادی و معنوی هم در کنار پیروزی‌های بزرگ داشتیم.
رییس جمهور با تقدیر از ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان، خاطرنشان کرد: اینکه فردی ۳۰ سال روی ویلچر و با روی تخت قرار داشته باشد، کار آسانی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به حضور خود در بیمارستان ۵ آذر و افتتاح مرکز تروما، افزود: بعد از افتتاح بیمارستان در خدمت جانبازان قطع نخاعى بودم؛ ۳۰ سال روی ویلچر نشستن کار آسانی نیست و جانباز شدن سختی‌ها و دشواری‌هایی برای فرد جانباز، خانواده و فرزندانش دارد. از این رو به سازمان برنامه و بودجه و استاندار گلستان تأکید کردم که هر چه سریعتر آسایشگاه جانبازان استان را تکمیل کرده و در اختیار جانبازان عزیز قرار دهند. این مرکز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که توسط سازمان برنامه و بودجه و منابع بنیاد تأمین خواهد شد.
وی با اشاره به آثار جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: ابرقدرت مستبدی به نام آمریکا با کمک صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه جنگ اقتصادی بزرگی را بر ملت ایران تحمیل کرده و معلوم است که این جنگ می‌تواند شهید، مجروح و خسارت داشته باشد اما مهم این است که باید در مقابل آن ایستادگی کنیم و البته در این جنگ ما نیز خسارت‌هایی به دشمن می‌زنیم.
دکتر روحانی با اشاره به اهداف صدام در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: هدف اول صدام سرنگونی انقلاب اسلامی بود و اگر در این هدف موفق نبود، جدا کردن خوزستان از ایران را هدف دوم خود قرار داد و اگر در هیچ کدام از این اهداف توفیقی نداشت به دنبال آن بود که در قراردادهای مختلف کشورمان را مجبور به عقب‌نشینی کند، اما به هیچ یک از اهدافش نرسید.
رییس جمهور با بیان اینکه آمریکا نیز در جنگ اقتصادی چندین هدف را دنبال می‌کند، گفت: هدف اصلی آمریکا این است که مردم ایران از نظام اسلامی جدا شوند و دیگر راه شهدا و علما را ادامه نداده و برای استقلال، امنیت، آزادی، ایمان، اعتقاد و هویت ایرانی و اسلامی خود حاضر به فداکاری نباشند اما به فضل الهی در این هدف خود به هیچ وجه موفق نخواهد شد چرا که ملت ایران به اسلام، عشق می‌ورزند و مصمم هستند راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را مانند ۴۰ سال گذشته با قدرت ادامه دهند

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

دیدگاه