دکتر مازندرانی رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان:دانشگاه فرهنگیان  محل تربیت انسان های متخصص است که لازم است بخش های صنعت و خدمات از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه حد اکثر استفاده را ببرند

.به گزارش البرز گلستان  دکتر محمدرضا مازندرانی  رئیس داشگاه فرهنگیان  گلستان در ابتدا سخنان خود را با مقدمه ای از  تاریخ شروع و اهمیت تعلیم و تربیت در کشور و تأسیس مکتب خانه ها آغاز نمود. ایشان ضمن قدردانی از خبرنگاران خبرگزاری ها، روزنامه ها، ماهنامه ها و هفته نامه ها، مباحثی را در پیرامون نظام تعلیم و تربیت در کشور مطرح نمود و در ادامه به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف

با توجه به پیشینه علم و آموزش در کشور؛ ایران مبدأ علم و آموزش کشور است

دانشگاه جندی شاپور از قدیمی ترین دانشگاه های دنیاست و همچنین کشور ایران ابداع کننده مکتب خانه می باشد.

امیرکبیر، شخصیت بزرگ یک برهه از تاریخ این کشور است که با تاسیس مدرسه  دارالفنون از ۱۶۸سال قبل ؛ آغازگر تحولات آموزشی وعلمی کشور است که مقدمه تشکیل تربیت معلم در کشور شد .

تحولات یکصد سال گذشته تربیت معلم نشان می دهد که همه ی دغدغه مندان تعلیم و تربیت ، به تربیت معلم اتفاق نظر دارند؛ چرا که امکان وارد کردن معلم به کشور وجود ندارد.

نقطه عطف تربیت معلّم در یکصد سال گذشته حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان است، که منجر به برافراشته شدن مجدد پرچم تربیت معلم در کشور شد. و این حضور پر برکت منجر به جذب ۴۱هزار دانشجو در این دانشگاه شد.

دانشگاه فرهنگیان جزوه مهمترین وهدفمند ترین دانشگاه های کشور است .کم توجهی به دانشگاه فرهنگیان بحران کمبود معلم را رقم زده است . مجلس در برنامه ششم توسعه ،دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را تنها مرجع تامین معلم می داند.

دانشگاه باید همراه با پرسشگری توسط  دانشجو باشد .

دانشگاه فرهنگیان  محل تربیت انسان های متخصص است که لازم است بخش های صنعت و خدمات از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه حد اکثر استفاده را ببرند، معمولا  دولت ها سیاست گذار بخش اشتغال و بخش خصوصی سکاندار اشتغال هستند.

دانشگاه فرهنگیان را می توان نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تلقی کرد.

بی تردید برای ارتقای دانشگاه فرهنگیان در سطح یک دانشگاه معتبر و برازنده تعلیم و تربیت جهت تأمین، تربیت و توانمندسازی منابع انسانی نظام آموزش و پرورش می بایست دانشگاه فرهنگیان را به عنوان نهادی با گستره ملی باور داشت.

به گفته مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان خیلی مهم است، اینجا شخصیت معلمان ساخته می شود.

با توجه به سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش است.

سیاست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان ایجاد  زیرساخت گفتمانی بر پایه اندیشه ورزی اساتید، دانشجویان و کارکنان جهت ارتقای کمی و کیفی محیط آموزشی خاص تربیت معلم می باشد که این امر میسر نخواهد بود مگر با ایفای نقش فعال و تعاملی مدیران عالی کشور و استان که می توانند با تداوم  حمایت همه جانبه از نظام آموزش و پرورش تأثیر بسزایی در تحقق مأموریت های خاص این دانشگاه داشته باشند.

چه بسا توسعه همه جانبه این دستگاه استراتژیک با توجه به ظرفیت های خوب بومی استانم خواهد توانست منابع آموزشی و تربیتی را در استان بهبود ببخشد.

تلاش مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان گلستان پرورش معلمان شایسته از نظر توانمندی های حرفه ای و اجتماعی با رویکرد تأمین نیاز های استانی آموزش و پرورش می باشد.

که این مهم در گرو برنامه ریزی برای بروز استعدادها و شکوفایی خلاقیت دانشجومعلمان با تکیه بر حضور اساتید فرهیخته، جذب دانشجویان نخبه، برنامه ریزی آموزش حرفه ای دقیق در امر آموزش، فعالیت هدفمند دانشجومعلمان در قالب کانون های فرهنگی، اجتماعی انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی، تقویت و ارتقای جایگاه پژوهش و نوآوری و بهبود کمیت وکیفیت خدمات به دانشجومعلمان مقدور می باشد.

ما امسال همزمان با سراسرکشور مراسم نکوداشت یکصدمین سال تأسیس تربیت معلم را در واحد شهیدبهشتی گنبد برگزار می کنیم. البته در استان گلستان هشتادویکمین سال تأسیس تربیت معلم را با حضور فعالان عرصه تعلیم و تربیت، پیشکسوتان، مسئولین دستگاه های اجرایی استان، خصوصا جناب آقای مهندس هاشمی استاندار محترم گلستان و جناب آقای دکتر حسین خنیفر رئیس محترم دانشگاه فرهنگیان و نیز دانشجومعلمان و کارکنان دانشگاه گرامی میداریم.

باید عرض کنم که ما در سال جاری تجربه خوبی هم در این خصوص داریم.برگزاری شصت و پنجمین سال تأسیس تربیت معلم امام خمینی دختران را با برنامه های بسیار ارزنده ای داشتیم که جا دارد از دست اندرکاران این فعالیت مهم و ارزشمند قدردانی کنیم.

مراسمی که ما در گنبد پیش بینی کردیم،

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۸ ب.ظ

دیدگاه