- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خبرداد:۶۱ درصد تلفات جاده ای استان از موتورسواران و عابرین پیاده هستند

‍ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:۶۱ درصد تلفات جاده ای استان موتورسواران و عابرین پیاده هستند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با ابراز تاسف از سهم ۶۱ درصدی موتورسواران و عابرین پیاده در حوادث جاده ای استان، گفت: ۲۰۱ نفر در ۸ ماهه نخست امسال در تصادفات جان خود را از دست دادند که ۸۸ نفر معادل ۴۴ درصد موتورسواران بودند.
“مهدی میقانی” در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل متبوع افزود:این در حالی است که استان گلستان در سال جاری توانسته با ۱۶ درصد کاهش در تلفات جاده ای، رتبه یک کشور را در این زمینه کسب کند.
به گفته وی، بسیاری از راکبین موتورسوار را جوانانی با متوسط سن ۳۰ سال تشکیل می دهند که با توجه به شرایط کشاورزی استان باید کاربرد استفاده صحیح از این وسیله نقلیه فراهم شود.
میقانی ادامه داد: بررسی های کارشناسی نشان می دهد که بسیاری از موتورسواران در حین رانندگی مشغول ارسال پیامک یا تماس گرفتن هستند که این مساله برای آنان بسیار خطرآفرین می‌شود.
وی همچنین افزود: براساس شواهد و تجربیات،استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین، توجه به هشدارها و علائم ایمنی موجود در راهها و توجه به جلو در حین رانندگی برای راکبین بسیار نقش دارد تا رانندگی و عبوری ایمن داشته باشند و لازم است ارگان ها و دستگاههای اجرایی و بخصوص خانواده ها به این مسایل حساس‌تر شوند.

0 [1]
0 [1]