- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دشتیان دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان :با همکاری و تعامل مثبت میان دستگاه‌های متولی وبرنامه ریزی مناسب می توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دراستان بود

به گزارش البرز گلستان هشتمین جلسه و نشست تخصصی کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان برگزار شد.
این جلسه با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی ،مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان ،معاونین سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ها ،فرماندهان انتظامی و روسای ادارات و شعب تعزیرات حکومتی شهرستان های غرب استان سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در این جلسه اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این جلسه ،پویایی کمیسیون های شهرستانی، شفافیت در اقدامات، انتقال تجربیات با رفع خلاء ها و ابهامات موجود می باشد.
ابراهیم آشتیان یاد آور شد:  با توجه به وجود برخی ناهماهنگی ها و مشکلاتی که فیمابین دستگاه‌های استانی و شهرستانی در روند اجرایی و حقوقی در امر مبارزه با قاچاق کالا  بوده ایم تصمیم به برگزاری دو نشست تخصصی برای دستگاه‌های کاشف و مراجع رسیدگی کننده در شهرستان های غربی و شرقی استان گرفته ایم.

وی با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاهی در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز ،اظهار داشت: با همکاری و تعامل مثبت میان دستگاه‌های متولی و همچنین برنامه ریزی مناسب می توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهی در این زمینه بود.
در این جلسه در خصوص نحوه دریافت و تحویل کالا به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی، نحوه نگارش و تکمیل فرم صورت جلسه کشفیات ،نحوه برخورد با مجرمین قاچاق کالا در حوزه شیلات و منابع طبیعی ،برگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل دستگاه‌های عضو، افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌های تخصصی بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی، آگاه سازی عمومی در خصوص مضرات مصرف کالای قاچاق بحث و تبادل نظر شد.

0 [1]
0 [1]