مدیر امور آب و فاضلاب گنبد از اقدام های این شرکت در آموزش استفاده از آب خاکستری (عمده فاضلاب خانگی حاصل از فعالیت‌های معمول روزانه ) به دانش آموزان ابتدایی در مانور نجات آب خبر داد

مدیر امور آب و فاضلاب گنبد از اقدام های این شرکت در آموزش استفاده از آب خاکستری به دانش آموزان ابتدایی در مانور نجات آب خبر داد

به گزارش البرز گلستان به نقل از وابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان  احمد ابراهیمی  با اشاره به اینکه استفاده از آبهای خاکستری راهکاری مناسب برای مقابله با کم آبی است اظهار داشت: در هر حال ما موظف هستیم، هیچ قطره آبی در هیچ گوشه ای از این کشور بیهوده هدر نرود لذا باید درچگونگی مصرف آب و در فعالیت های شخصی و روزانه در راستای صرفه جویی از آب پاکیزه مسئولانه و دل سوزانه عمل کنیم.

ابراهیمی هدر دادن آب را مشکل فرهنگی عنوان و تصریح کرد: این روزها مساله کمبود آب در سراسر جهان به بحرانی عمومی تبدیل شده است و صرفه‌جویی در مصرف آن نه تنها هزینه ها را کاهش خواهد داد بلکه برای کشور و نسل‌های آینده نیز مفید خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف آب باید از دوران کودکی در کانون خانواده و مدرسه ترویج شود افزود :طبق هماهنگی به عمل آمده با دبستان غیر دولتی سما  تعداد ….دانش آموز در مانوری یک ساعته ضرورت مصرف صحیح آب با مفاهیم آب خاکستری و نحوه استفاده مجدد آن درمنزل و فعالیت‌های مختلفی از جمله آبیاری فضای سبز خانگی، شستشوی منزل حیاط و ماشین و….   همچنین اثرات کاهش هزینه آب خانوار در اثر استفاده از آب خاکستری در یک منزل مسکونی آشنا شدند .

وی افزود: آب خاکستری عمده فاضلاب خانگی حاصل از فعالیت‌های معمول روزانه نظیر شستشوی ظروف و حمام کردن است، که می‌تواند برای اموری مثل آبیاری فضاهای سبز، شستن خیابان‌ها و خودروها و غیره استفاده کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹ ب.ظ

دیدگاه