- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

ساخت و پیشرفت پروژه مهم اورژانس ۵آذر گرگان و سایرپروژه های بهداشتی ودرمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نگاه دوربین و قلم خبر نگاران استان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان، جزییات برخی از پروژه های عمرانی در دست ساخت این دانشگاه را در گرگان مرکز استان گلستان تشریح کرد.

البرز گلستان ،دکتر محمد نعیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه اورژانس بیمارستان ۵ آذر گرگان، اظهار کرد: کار ایجاد اسکلت این ساختمان از اردیبهشت سال ۹۶ آغاز و دی ماه همان سال به پایان رسید. قرارداد فاز دوم نیز اواخر بهمن سال ۹۶ منعقد شده و در مراحل پایانی انجام کار است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای این پروژه مجموعا ۵۴ میلیارد تومان هزینه یا تعهد شده است، افزود: به موازات این پروژه برای تامین برق مطمئن مبلغ یک میلیارد تومان و ساماندهی فاضلاب بیمارستان نیز مبلغ یک میلیارد تومان هزینه شد.

نعیمی با اشاره به اینکه عملیات ساختمانی پروژه تا ۲۰ روز آینده به اتمام می رسد، گفت: امیدواریم تا قبل از پایان بهمن ماه این پروژه به صورت عملیاتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کل این پروژه از ابتدا تا تکمیل شدن ۸۴ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه در هفت طبقه، مجموعا حدود ۱۱ هزار متر مربع به فضای بیمارستان ۵ آذر افزوده خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: این مرکز اورژانس مجموعا دارای ۱۴۰ تخت در بخش های اورژانس و بستری و چهار اتاق عمل و ۱۲ تخت ICU است. طبقه پنجم نیز فضای آموزشی شامل یک سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۸۰ نفر و ۷ کلاس آموزشی است.

وی ادامه داد: در این مرکز ۳۲۰ متر مربع فضای آزمایشگاهی استاندارد، ۴ تخت ویژه اطفال و ۲ پله اضطراری دیده شده است.

نعیمی با اشاره به اینکه ظرفیت قبلی اورژانس بیمارستان ۵ آذر ۳۰ تخت بود، گفت: برآورد تعداد نیروی مورد نیاز در اورژانس جدید بیمارستان ۵ آذر گرگان، ۲۶۰ نیروی تخصصی پزشکی و ۶۰ نیروی پشتیبان است. مجوز مورد نیاز برای جذب نیرو اخذ شده و بخشی از نیروها را با فراخوان جذب می کنیم.

ساختمان ستاد مرکز بهداشت شهرستان گرگان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه با اشاره به پروژه ساخت ستاد مرکز بهداشت شهرستان گرگان، تصریح کرد:‌ این ساختمان در متراژ یک هزار و ۵۵۰ متر مربع در اردیبهشت امسال کلنگ زنی شد.

وی افزود: هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت و تجهیز این مرکز سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون است که امیدواریم تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

ساختمان پردیس بین الملل دانشگاه

نعیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۰ دانشجوی شامل ۸۰ دانشجوی خارجی در پردیس بین الملل خودگردان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و برخی از رشته های PHD از جمله میکروبیولوژیک، ژنتیک و علوم سلولی مولکولی در حال تحصیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در حال حاضر پردیس بین الملل از بخشی از بیمارستان دزیانی سابق استفاده می کند و به همین دلیل ساخت مجموعه ای مجزا برای پردیس در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه از محل درآمد پردیس و وزارت بهداشت، در متراژ ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع در چهار طبقه در حال ساخت است. تمامی خدمات آموزشی غیر بالینی دانشگاه پردیس در این مجموعه انجام خواهد شد.

نعیمی خاطرنشان کرد: طبقه همکف این ساختمان دارای شش کلاس با ظرفیت ۱۰۰ نفر، طبقه اول دارای شش کلاس با ظرفیت ۶۰ نفر، طبقه دوم دارای ۴ آزمایشگاه مجهز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه برای تکمیل و تجهیز این پروژه ۲۷ میلیارد تومان پیش بینی می شود، تصریح کرد: امیدواریم این پروژه در شهریور سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

[1].

سلامتکده طب سنتی

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان به پروژه ساخت سلامتکده طب سنتی در گرگان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت برای ساماندهی ظرفیت طب ایرانی و طب سنتی، ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله این دانشگاه را برای ایجاد سلامتکده طب سنتی در نظر گرفت.

وی گفت: این مرکز در متراژ ۱۹۵۰ متر مربع در سه طبقه با معماری سنتی در حال ساخت است و تا پایان بهمن ماه به بهره برداری می رسد. در این مرکز بخش های آب درمانی، حجامت، زالودرمانی، ماساژ، بخار درمانی، گیاه درمانی و غیره دیده شده است.

نعیمی بیان کرد: از محل ردیف ترویج طب سنتی و طب ایرانی از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۶ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده است. برای تکمیل و تجهیز این پروژه سه میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که از محل منابع داخلی دانشگاه و وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان خاطرنشان کرد: پیمانکاران تمامی این پروژه ها بومی هستند.

[2]

[3]جخ

 

ج

0 [4]
0 [4]