جمالی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از پیگیری چهار فرآیندپیشگیری، آمادگی، مقابله و باز سازی در حوزه کاهش بلایای طبیعی توسط کارگروه های مختلف این شورا خبر داد

دکتر مجتبی جمالیمدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی ایمنی اظهار کرد: ۱۵ کارگروه تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان برای کاهش حوادث و بلایای طبیعی فعال است.

وی  که چهار فرآیند در حوزه کاهش بلایای طبیعی دنبال می شود، افزود: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی چهار فرآیندی است که توسط کارگروه های مختلف این شورا در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان تاکید کرد: باید وقت و انرژی بیشتری را در حوزه پیشگیری و آمادگی صرف کنیم چراکه این حوزه کم هزینه تر و آسان تر است.

وی با بیان این که مدیران دستگاه های اجرایی باید آمادگی و توانمندی لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند، متذکر شد: در کنار این مهم، آگاهی بخشی و توانمندی مردم نقش اثرگذاری در کاهش بلایای طبیعی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم کم کار کرده ایم و فعالیت ها در حوزه اموزش چشمگیر نبوده است.

وی به چالش هماهنگی بین دستگاهی در این حوزه هم اشاره و بیان کرد: در ۹۰ درصد آتش سوزی های مراتع و جنگل های استان گلستان، عوامل انسانی مقصر بوده اند و همین امر کافی است تا بر روی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیش از پیش کار کنیم.

جمالی گفت : هرچند ما نام بلایا و حوادث طبیعی را بر آن نهاده ایم اما بخش قابل توجهی از حوادث این حوزه به دلیل مداخلات نادرست انسانی رخ داده است.

وی اضافه کرد: تجاوز به حریم رودخانه ها، از بین رفتن مسیر رودخانه ها و … باعث شده گلستان شاهد سیلاب های زیادی باشد و هنوز نتوانسته ایم بیمه خسارت و حوادث را در استان اجباری کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ

دیدگاه