آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در دیدار با جمعی از علمای قاره آفریقا:اگر ایران در برابرسیاست های آمریکا عقب نشینی و مخالفتی نکند این حرف ها و تهمت ها تمام می شود

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جمعی از علمای قاره آفریقا اظهار کرد: اینکه تهمت هایی را که در رابطه با نظام جمهوری اسلامی شنیدید باور نکردید و برای کشف حقیقت بیشتربه اینجا سفر کردید در واقع به دستور قرآن عمل کردید که خداوند در قرآن به ما می فرماید به آنچه که علم ندارید گوش ندهید.

وی افزود: اینکه امروز شما اینجا هستید خواست خدا بوده تا شما به اینجا بیایید و حقایق مربوط به نظام جمهوری اسلامی را کشف کنید.

آیت الله نورمفیدی گفت: نکته قابل تامل این است که اگر به کتاب آسمانی خود مراجعه کنیم متوجه می شویم نقل شده به تمام انبیای ما از اول تا آخر تهمت هایی زده شده و این یک مسئله سابقه دار است، پس ما نباید خیلی از این موضوعات ناراحت شویم.

وی با اشاره به دلایل اتهامات وارد شده به جمهوری اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که نظام شاهنشاهی در این مملکت بود و با اسلام آشنایی نداشت مدافع تمام اهداف آمریکا در منطقه بودو در آن زمان چنین تهمت هایی به ایران زده نمی شد اما بعد از برقراری نظام جمهوری اسلامی آرام آرام این تهمت ها شروع شد.

امام جمعه گرگان گفت: اگر ایران در برابرسیاست های آمریکا عقب نشینی کند و مخالفتی نکند این حرف ها و تهمت ها تمام می شود اما علت اینکه این تهمت ها در بین کشورهای مسلمان به ما نسبت داده می شود به این دلیل است که ما در مقابل سیاست های آمریکا ایستاده ایم.

وی تصریح کرد: امروز تنها کشوری که در کنار آرمان های فلسطین ایستادگی می کند و از مسجد الاقصی دفاع می کند ایران است و تنها کشوری که از کشورهای اسلامی در برابر تجاوزهای که به  کشورهای آن ها می شود مانند یمن حمایت می کند ایران است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی فرقی ندارد، اظهار کرد: مگر فلسطینی ها و یا یمنی ها همه شیعه هستند که ما در کنار آن ها ایستاده ایم؟ ما بر اساس دستور قرآن وظیفه داریم به دنبال وحدت اسلامی باشیم اما دشمنان ما به دنبال ایجاد تفرقه هستند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: از آن وقتی که شنیدم تفرقه و اختلاف بین مسلمانان خواسته دشمنان است ، مستحکم تر شدم و با تمام توان دراین راه قدم برداشتم و حاضرم در این راه شهید  شوم اما نگذارم خدشه ای به امر مهم وحدت وارد شود.

در ابتدای این دیدار یکی از علمای آفریقا با یادآوری دیداری که سال ها پیش با امام راحل داشت، اظهار کرد: دیدار با شما من را به یاد دیدار با امام خمینی (ره) انداخت و ایشان در آن دیدار دغدغه آزادی فلسطین را داشتند، من در جوانی تحت تاثیر افکار امام خمینی (ره) بودم و حال برای ساپورت فکری به ایران سفر کرده ام.

شیخ اسدالله ، مفتی کشور آفریقا هم در این دیدار گفت: طبق روایتی از حضرت علی (ع) که فرموده اند بین شنیدن و دیدن پنج انگشت فاصله است و تا چیزی را ندیدید باور نکنید، هدف ما هم از آمدن به ایران برطرف کردن شبهه هایی بود که در رابطه با جمهوری اسلامی شنیده ایم.

وی تصریح کرد: ما در آفریقا شنیدیم مردم ایران قبله خودشان را دارند و حج خودشان را انجام می دهند، پیامبر خودشان و قرآن خودشان را دارند و اصلا سنی و صوفی در این کشور وجود ندارند و همه شیعه هستند.

مفتی کشور آفریقا تصریح کرد: طبق همین گفته ها به ایران آمدیم اما دیدیم آنچه در مورد ایران شنیدیم کذب محض است و این را به گوش همه می رسانیم که آنچه گفته شده دروغ است.

یکی از علمای کشور مالزی هم در این دیدار گفت: از اینکه این جمع را به حضور پذیرفتید خوشحالیم، ما در آفریقا مشکلی داریم و هدف دیگر ما از سفر به اینجا کمک فکری برای حل مشکلاتمان است.

وی افزود: متاسفانه وهابیت در آفریقا به شکل عمیقی در حال تفرقه اندازی بین ادیان مختلف است و مدام تبلیغ می کند که شیعه دینی ندارد.

این عالم اهل کشور مالزی گفت: از آنجایی که عربستان سعودی با پول هایی که دارد در حال ترویج وهابیت است، به همین دلیل شیخ اسدالله ترتیبی داد تا ما به ایران بیاییم و مسائل مختلف را بررسی کنیم  و با الگوبرداری از وحدت موجود در ایران با وهابیت بجنگیم.

وی تصریح کرد: مسلمانان درافریقا جمعیت کمتری دارند و مدارس وهابیت و تکفیری ها در افریقا فعالیت زیادی دارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۷:۱۶ ق.ظ

دیدگاه