بازدید های سرزده مدیران از دستگاههای اجرائی باچه رویکردی؟؟!!! /مقاله ازمهندس مسلم افتخاری سردبیر هفته نامه صبح گلستان

بازدید سرزده مدیران باچه رویکردی؟؟!!! مچ گیری یا اصلاح نظام اداری
وقتی به احوالات مدیران ورخدادهای سازمانی، وتکرارفراوانی نیم نگاهی می اندازیم مشاهده وملاحظه می شود که بخش قابل توجهی از اخبار به بازدیدهای سرزده مدیران درسطوح مختلف ودرمعیت تعداد زیادی ازهمراهان ؛ مبادرت به این کارمی نمایند.
صیانت ازحقوق شهروندی وبررسی انطباق بین آنچیزی که بایدباشد وهست ، اقناع کننده خواهدبودلیکن وقتی که تعداد ازحدفزون شد ، نمایشی وصوری بودن بازدیدها وخوراکی برای جراید ورسانه ها رابیشترتداعی می نمایدتا یک امر ممدوح .
مدیران کارآمد با خروجی قابل محسوس ومطلوب وقابل اندازه گیری عملکرد خود وسازمان مربوطه ؛ مبلغ کفایت خود بوده و برای مردم نیزبه جهت اعتنا به نظرات ارباب رجوع ومشتریان باورپذیر خواهدبود؛ تا تبلیغات وبگیر وببند و ادعاها وقولها و دادن آمار غلوشده و بدون تائیدمردمی ورسانه ایی نمودن .
شکی درآن نیست؛ مدیران سرزده ؛ نمایشی و ناکارآمد قبل ازاینکه پیام آور صداقت باشند الگوی نامناسبی برای همکاران و سایرین می باشندوبرای کسانی که چنین افرادی را منصوب نمودند اظهارتاسف می نمایند وآنهارانیز درزمره مدیران ناکارآمد متصورو برایشان حسابی بازنمی کنند .که مشهور است
فرستاده تان ترجمه ی عقلتان می باشد.

امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید؛ اگرقرار است خودت را ای مدیر بهتر بشناسی وبدانی ازمنظر مردم چه جایگاهی داری ودرپی تغییر برآیی ؛ نگاه کنید مومنین وصالحین وبندگان خدا دررابطه با خودت و عملکردت وسازمانت ؛ چه می گویند ؛ که قلم خداوند زبان مومنین است.مومنینی که برای ابراز واقعیت؛ نه خوف ونه اندوهی وترسی دارند ونه ملالت می فهمند ونه ملامت:
یستدل علی الصالحین بما یجری الله لهم علی السن عباده
علی رغم عملکرد مطلوب بعضی ازدستگاهها؛ برآیند عملکرد؛ نمره قابل قبولی ندارد .
حق اداره شایسته و حسن تدبیر» پنجمین بند از منشور حقوق شهروندی است که پس از «حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی»،«حق کرامت و برابری انسانی»،«حق آزادی و امنیت شهروندی» و «حق مشارکت در تعیین سرنوشت» آمده است.
در بند پنجم منشور حقوق شهروندی با عنوان  «حق اداره شایسته و حسن تدبیر» چنین آمده است:
ماده ۱۹- شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه‌ قانون‌مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند. رعایت این حق توسط همه مسئولان و کارکنان الزامی است.
باشد برای ان چیزی که می گوییم ومی نویسیم وابلاغ می کنیم خودمان برایش ( تره خورد کنیم) لم تقولون مالا تفعلون.
تادیدار بعد…. ‌

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۷ ق.ظ

دیدگاه