مهندس فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان خبرداد: استان نیازمندتشکیل دوباره سندیکای آسانسور و پله برقی

گلستان نیازمند تشکیل دوباره سندیکای آسانسور
در راستای ارتقاء و به روز رسانی دانش مدیران فنی و کارشناسان شرکتهای نصاب و بازرسی آسانسور، دوره آموزشی تفاوت های تجدید نظر اول استاندارد ۶۳۰۳-۱ و نسخه پیشین آن در اداره‌کل استاندارد گلستان برگزار شد.
مدیرکل استاندارد گلستان در جمع شرکت کنندگان دوره آموزشی تفاوت های تجدید نظر اول استاندارد ۶۳۰۳-۱ و نسخه پیشین آن با بیان نقش نظارتی و فنی استاندارد در حوزه آسانسور، خواستار توجه بیشتر مدیران فنی و کارشناسان شرکتهای نصاب و بازرسی آسانسور در این زمینه شد.
محمود فرمانی با بیان این مطلب که خرد و تفکر جمعی باعث پیشرفت و بهبود امور می شود، گفت: تشکیل دوباره سندیکای آسانسور و پله برقی در گلستان و برگزاری جلسات هم اندیشی و تصمیمات جمعی می تواند در نظارت، بازرسی و نصب آسانسورها بسیار کمک کننده باشد.
مدیرکل استاندارد گلستان با انتقاد از ورود برخی اشخاص حقیقی یا حقوقی فاقد صلاحیت در آسانسورها اظهار داشت: بعضاً نصب آسانسور توسط اشخاصی انجام می‌شود که فاقد صلاحیت هستند و این کار با استفاده از اعتبار امضاء و مهر شرکت‌های دارای تأییدیه انجام‌ می شود که به آن مهر فروشی اطلاق می‌شود.
در این نشست مدیران فنی و کارشناسان شرکتهای نصاب و بازرسی آسانسور با  آخرین تغییرات دستورالعمل نصب و بازرسی سیستم محرکه آسانسور، کنترل کیفیت آسانسورها و ایمنی تجهیزات حفاظتی، آشنایی با جدیدترین راهکارهای تعمیر و بازرسی از سقف کابین، دریچه های دیواری چاهک ها و کفی ها و شیوه های انجام آزمون های ادواری و استثنائات عدم انجام آزمون در آخرین ویرایش استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ آشنا شدند.
این دوره آموزشی با همکاری شرکت بازرسی کاوش اندیشه رستگار  و با حضور ۵۰ نفر از مدیران فنی و کارشناسان شرکتهای نصاب و بازرسی آسانسور در سالن جلسات هیرکان اداره کل استاندارد گلستان برگزار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه