مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در گلستان خبر داد:حذف هر گونه دریافت و پرداخت وجه نقد در مدارس/ تمام املاک آموزش و پرورش باید درسامانه ساماندهی املاک و فضاها ثبت شود

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش گفت: با ایجاد حساب یکپارچه مدارس دریافت و پرداخت هرگونه وجه نقد در مدارس حذف خواهد شد.
مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش گفت: با ایجاد حساب یکپارچه مدارس دریافت و پرداخت هرگونه وجه نقد در مدارس حذف خواهد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، منصور مجاوری، مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در جلسه مشترکی که امروز ۲۱آذر ۹۷ با حضور مدیران و حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش استان و شهرستان های گلستان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد، ضمن اشاره به ضرورت شفافیت در امور گفت: سامانه حساب یکپارچه مدارس با هدف شفاف سازی کلیه دریافت ها و پرداخت ها در مدارس بابت فعالیت های فوق برنامه، حذف دریافت و پرداخت هرگونه وجه نقد در مدارس، تسهیل سازی فرآیندهای مالی و گزارش های مدیریتی، تهیه و تنظیم گزارش مالی به روش های مختلف  ایجاد شده است.

 مجاوری افزود: حساب یکپارچه مدرسه به حساب های مالی مدارس دولتی که با مجوز اداره آموزش و پرورش برای مدرسه افتتاح می شود، گفته می‌شود که این حساب بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مجموعه مدارس مشمول فرآیند یکپارچه پرداخت و دریافت وجوه، ایجاد خواهد شد و از مجموع ۱۰۶ هزار مدرسه، حساب یکپارچه مدرسه در ۸۵ هزار مدرسه ایجاد خواهد شد.

 وی ادامه داد این حساب فقط نزد بانک ملی ایران افتتاح خواهد شد و کلیه  مدارس دولتی در تمام دوره های تحصیلی باید با ورود به سامانه همگام به آدرسpay.medu.ir نسبت به ثبت نام و افتتاح حساب اقدام نمایند.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش افزود: در این سامانه برای هر درآمدی که پولی به حساب مدرسه واریز می‌گردد، یک کد ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: این سامانه رونمایی شده و ۳۰ آبان آخرین مهلتی بوده است که مدارس فرصت داشتند تا به این سامانه متصل شوند و از اول دی‌ماه بازدید از مدارس به صورت سرزده و به منظور نظارت آغاز خواهد شد و مدیرانی که اقدام به عضویت در این سامانه نکرده باشند به عنوان متخلف شناخته خواهند شد.

وی ادامه داد سایر حساب های مدرسه نزد بانک های دیگر مسدود خواهد شد و در انتهای خرداد ماه کل حساب های یکپارچه مدارس به مدت یک هفته مسدود می گردند. مجاوری افزود:  مدیران به کمک انجمن اولیا و مربیان مدرسه باید گزارشی را تنظیم و نحوه هزینه کرد مالی خود را گزارش نمایند که این گزارش ها در دو نسخه تنظیم خواهد شد که یک نسخه به انجمن اولیا تحویل و نسخه دیگر به اداره شهرستان ارسال خواهد شد.  این مقام مسئول تصریح کرد: در ادامه این فرایند سامانه حسابداری یکپارچه مدارس فعال خواهد شد و به ارزیابی دریافت ها و پرداخت های انجام شده از این حساب خواهد پرداخت.

مجاوری ادامه داد: به غیر از مدیر مدرسه هیچ فردی امکان جابجایی پول از این حساب به حساب دیگر را نخواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: ما علاوه بر شفافیت، به دنبال این هستیم که تمام منابع مالی مدرسه صرف خود مدرسه شود و همچنین این قابلیت برای مدارس بزرگ که درآمد مالی بیشتری دارند ایجاد شده است تا بتوانند مقداری از منابع مالی خود را به مدارس مناطق محروم اهدا نمایند.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پروژه ترویج فرهنگ و اطلاع‌رسانی در آموزش و پرورش گفت: این آمادگی در دستگاه آموزش و پرورش وجود دارد تا برای فرهنگ سازی برای دانش آموزان و خانواده ها با شرکت های داخلی وارد گفتگو شود و زمینه حضور شرکت های داخلی را در مدارس در قبال ارائه خدماتی به آموزش و پرورش فراهم نماید.

 مجاوری با اشاره به سامانه ساماندهی املاک و فضاها گفت: تمام املاک آموزش و پرورش باید در این سامانه ثبت شود و هدف از این کار استفاده بهینه از کلیه فضاهای واحدهای آموزشی، تربیتی و اجرایی با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های قانونی است. وی با اشاره به اینکه شورای راهبردی دبیرخانه اجرایی سرمایه گذاری و ساماندهی املاک و فضاهای آموزشی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است اظهار داشت:  از دو هفته دیگر تمامی شهرستان ها باید در این سامانه املاک خود را ثبت نمایند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰ ب.ظ

دیدگاه