- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیتی مطلوب برای انتقال مفاهیم ایثار و شهادت درتاکید دیدلر مدیران کل بنیاد شهید وکانون پرورشی گلستان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در دیداری که با هدف بررسی راه‌کارهای مشترک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت، ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان اظهار داشت: زبان شعر و هنر، زبانی قابل فهم و گویا برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است و این ظرفیت به‌واسطه حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون با پای دل نه از سر اجبار وجود دارد که آنان با واژه‌ی عمیق فرهنگ ایثار و شهادت به شکل ساده و جذاب آشنا شوند.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به این مطلب که نهادینه‌سازی هر فرهنگی از سنین کودکی و از طریق آموزش‌های غیرمستقیم در ذهن‌ها ماندگار می‌شود، تصریح کرد: اگر امروز برای کودکان و نوجوانان واژه‌ی عمیق ایثار و فداکاری به درستی تشریح گردد مطمئنا مفهوم این سرمایه‌ی ملی و فرهنگی برای نسل‌های آینده هم‌چنان ارزشمند باقی ‌می‌ماند.

در ادامه اسرافیل وزیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به این مطلب که مجموعه‌ی کانون پرورش فکری را به‌خوبی می‌شناسم و با فعالیت‌های متنوع و جذاب آن از نزدیک آشنا هستم بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های غنی و فرهنگی کانون پرورش فکری، انشالله شاهد اتفاق‌های خوب و ماندگاری برای نسل امروز و فردای جامعه خواهیم بود.

وی برای تقویت این همکاری پیشنهاد کرد در قالب جشنواره‌ای استانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ظرفیت‌های مادی و معنوی دو دستگاه با موضوع معرفی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

در این نشست که معاون فرهنگی و جمعی از کارشناسان دو دستگاه حضور داشتند مقرر گردید تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منعقد شود.

گفتنی است این دیدار با اهدای تابلوی دست‌ساخته‌ی اعضا و مربیان کانون به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان به پایان رسید.

0 [1]
0 [1]