- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آشنایی با زندگینامه شهدای استان گلستان/ شهیدعلی اصغر عسگری شاهکوئی شهیدی از جبهه عین خوش

شهید علی اصغر عسگری شاهکوئی/ سوم تیر ۱۳۴۱ ، در روستای چهارده از توابع شهرستان کردکوی به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش هاجر نام داشت. تا اول متوسطه در رشته فنی درس خواند. او نیز کشاورزی میکرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دوازدهم آبان ۱۳۶۱ ، با سمت تک تیرانداز در عین خوش هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

فرازی بر وصیت نامه شهید علی اصغر عسگری

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند یکتا وصیت نامه ام را شروع می کنم، اینجانب سرباز وظیفه علی اصغر عسگری فرزند محمد عسگری سن ۱۹ سال. بنده وقتی که به سربازی می آیم، آنقدر خوشحال می شوم چون می دانم به خاطر اسلام و وظیفه به خدمت مقدس سربازی می آیم. و بخاطر ناموس و شرف خودم و مکتب خود به خدمت می آیم.

وقتی سه ماه آموزش ام تمام می شود، مرا به جبهه اعزام می کنند، و از شوق و خوشحال می خواهم پرواز کنم چرا؟

بر اینکه می دانم که می خواهم با کفاربجنگم. میدانم که همه ما باید بمیرم، چه بهتر که در جبهه اسلام کشته بشوم، این جهانخواران بدانند تا ما جوانان مسلمان ایرانی هستیم.نمی گذاریم شما کافران اسلام را شکست بدهید.

ما با خون خودمان اسلام را یاری می کنیم، اینجا چند کلمه با پدر گرامی و مادر عزیزم صحبت می کنم؛ ای پدر بزرگوار و مادر مهربانم شما خیلی برای من زحمت کشیدید.

اکنون نوبت من است، که برای شما کار کنم، ولی می بینم جنگ بین اسلام کفر است، اسلام به خون ما احتیاج دارد. اگر من شهید شدم ماتم نگیرید و لباس سیاه نپوشید.

و برای کوری دشمنان اسلام و قرآن شاد باشید و دشمنان داخلی منافقین و فئودالهای خائن این نوکران امریکا در انتظارند که شما از هدف خود برگردید ولی با روحیه شاد، دشمن را شکست دهید.

پدر جان و مادر بزرگوارم شما افتخار کنید، که چنین فرزندی را تربیت کردید، که با دل و جان به یاری اسلام به جبهه رفته است، خدایا اسلام را پیروز بگردان و منافقین و کافر را سرنگون بگردان.

والسلام/ علی اصغر عسگری/ امضاء

 معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران استان گلستان

0 [1]
0 [1]