حجت‎الاسلام سلیمانی‎فر مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:دومین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم استان در امامزاده یحیی‎بن‎الزید(ع) گنبدکاووس ایجاد خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اوقاف گلستان؛، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی آموزشی طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ اظهار کرد: گسترش فعالیت قرآنی در سطح کمی و کیفی ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در موقعیت حساس امروز نیازمند معارف نورانی قرآن کریم هستیم، گفت: حفظ، ترتیل و برگزاری مسابقات قرآن کریم مقدمه‎ای برای عمل به معارف نورانی قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با تأکید بر اینکه امروز جامعه با معارف اسلامی فاصله دارد، افزود: امروز دشمنان اسلام درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمان هستند و آل‎سعود خبیث جنایات بسیاری را در یمن و … انجام می‎دهد که این جنایات نتیجه دوری از معارف قرآن کریم است.

سلیمانی‎فرد بر ترویج و نهادینه‎سازی وحدت ایمانی، اسلامی و دشمن‎شکن تأکید کرد و گفت: در ایران اسلامی به‎ویژه استان گلستان اقوام و مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی وحدت مثال‎زدنی دارند.

وی با بیان اینکه باید در راستای توسعه و تعمیق معارف قرآنی در جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: دشمن تلاش دارد ارزش‎های جمهوری اسلامی را به افول و نابودی بکشاند و در تلاش است با راه‎اندازی جنگ نرم قداست مادر و بنیان مستحکم خانواده را از بین ببرند که بهترین راه برای مقابله با جنگ نرم دشمن بهره‎گیری از معارف قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، پناه بردن به قرآن کریم را یکی از راهکارهای اصلی برای مقابله با جنگ نرم و کاهش آسیب‎های اجتماعی خواند و افزود: اگر خانواده‎های ایرانی اهل قرآن کریم باشند بسیاری از آسیب‎های اجتماعی در جامعه از بین می‎رود.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ در استان گلستان با همت دستگاه‎های فرهنگی در حال انجام است، اذعان کرد: امروز بین مدیران فرهنگی و قرآنی استان گلستان همدلی و وفاق وجود دارد و امید است همه ظرفیت‎های حاکمیتی و دستگاه‎های فرهنگی و تشکل‎ها و گروه‎های مردمی قرآنی با هم‎افزایی بیشتری فعالیت کنند و از موازی‎کاری در فعالیت‎های قرآنی پرهیز شود.

 

وی ابراز کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم به همت مربیان و راهبری سازمان اوقاف و امور خیریه در حال انجام است امروز بیش از ۲۰۰ مربی که از حافظان کلام وحی هستند در نقاط مختلف استان گلستان فعالیت می‎کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اضافه کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر در استان گلستان در قالب طرح تربیت حافظان به صورت حفظ موضوعی و ترتیبی، سوره های منتخب و حفظ مجازی قرآن کریم فعالیت دارند که بخش عمده‎ای از آنها از برادران و خواهران اهل سنت هستند.

سلیمانی‎فرد، گلستان را از استان‎های پیشتاز کشور در بخش حفظ قرآن کریم دانست و افزود: دومین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم استان گلستان در امامزاده یحیی‎بن‎الزید(ع) گنبدکاووس ایجاد خواهد شد.

وی به طرح ملی حفظ قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین رویکرد ما حفظ مجازی است و در این بخش خانواده‎ها به‎ویژه بانوان خانه‎دار می‎توانند از این ظرفیت استفاده شوند تا به این شکل، دایره حفظ مجازی قرآن کریم برای خانواده‎ها گسترش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه بیمه اصحاب و فعالان قرآنی از دغدغه‎های ما است، توضیح داد: براساس تفاهم‎نامه ای که با بیمه برکت منعقد شد ۱۴۰۰ نفر از خدام اماکن مذهبی و بیش از ۴ هزار نفر ازهیأت امنای اماکن مذهبی بیمه تکمیلی شدند و در فاز بعدی خانواده‎های آنها هدف‎گذاری شدند که در مجموع بیمه ۲۵ هزار نفر در دستور کار قرار دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه