- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

قدس علوی مدیر کل شیلات استان گلستان : تولید میگو در استان ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته

جلسه شورای برنامه ریزی اداره کل شیلات گلستان با حضور مدیر کل، معاونین، روسای ادارت و مراکز شهرستان های استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان مهندس سید جواد قدس علوی در خصوص ارزیابی مدیران خاطر نشان کرد: ارزیابی مدیران براساس جذب تسهیلات، اعتبارات و تنوع طرح هایی است که در دستور کار قرار می گیرد. بنابراین مدیران مراکز باید در جلسات اداری شهرستان خود به انعکاس طرح ها و تسهیلاتی که از سوی شیلات به متقاضیان پرداخت می شود بپردازند.

وی با تاکید بر آموزش نیروی انسانی بیان داشت:در حال حاضر برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران، کارشناسان و کارگران فعال در مجتمع میگو گمیشان در حال انجام است. زیرا معتقدیم آموزش نیروی انسانی سبب تسریع در رسیدن به اهداف می گردد.

مدیر کل شیلات استان تلاش شهرستان ها را در کاهش هزینه های غیر پرسنلی مهم دانست و تصریح کرد: مراکز شهرستان ها سعی در کاهش هزینه های غیر پرسنلی داشته باشند تا بتوانیم در پایان سال هزینه ها را در حد اعتبارات برآورد نماییم.

مهندس قدس علوی افزود: علیرغم مشکلات به وجود آمده در فصل برداشت میگو امسال توانستیم با تولید ۲۵۹۰ تن میگو از برنامه پیش بینی شده که ۲۵۰۰ تن بوده است پیشی بگیریم که تولید میگو در استان ۶۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی در خصوص میزان تولید ماهیان گرمابی و سردابی در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ میزان ۱۴ هزار و ۱۶۸ تن ماهی گرمابی و ۷۸۰ تن ماهی سردابی در استان تولید شده است که پیش بینی می شود در سال جاری این ارقام در زمینه تولید ماهیان گرمابی به ۱۵ هزار تن و ماهیان سردابی به حدود ۹۰۰ تن ارتقا یابد.

همچنین در این جلسه  معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان با اشاره به آغاز فصل صید از ۱۵ مهر ماه سال جاری اظهار کرد: تاکنون ۹۲ تن ماهی استخوانی توسط ۱۵ شرکت تعاونی صیادی صید شده گونه کفال با میزان  ۸۰ تن ، صید غالب امسال بوده است.

گفتنی است مدیر کل شیلات گلستان در پایان جلسه از جمعی از کارکنان شیلات با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد

0 [1]
0 [1]