رئیس پارک علم و فناوری گلستان از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان از ۲۴ الی ۲۸ آذرماه در گرگان خبر داد

رئیس پارک علم و فناوری گلستان از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان از ۲۴ الی ۲۸ آذرماه در گرگان خبر داد.

به گزارش البرز گلستان به نقل ازروابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر موسی حسام ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، موفقیت‌های بسیاری را در کشور بدست آورده‌ایم و وضعیت استان گلستان نیز در حوزه تولید علم، پژوهش و فناوری وضعیت بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: ما به گذشته افتخار می‌کنیم و به آینده امیدواریم و آینده درخشانی پیش روی ملت بزرگ ایران قرار دارد.

دکتر حسام تصریح کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار امسال سعی کرده‌ایم نوآوری خوبی داشته باشیم و نمایشگاه امسال تنها به نشان دادن دستاوردها خلاصه نشود.

دبیر نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان ادامه داد: هرساله در هفته آخر آذرماه در استان هفته پژوهش با برنامههای متنوع در نظر گرفته میشود و برای امسال دبیری برگزاری برنامههای هفته پژوهش استان بر عهده پارک علم و فناوری گلستان قرارگرفته است.

وی همچنین گفت: نشست‌های تخصصی زیادی نیز در طول برگزاری این نمایشگاه با موضوعات گیاهان دارویی، فضای سایبری، چالش‌های استارتاپ‌های حوزه حمل و نقل و راهکارها، گردشگری گلستان، مشکلات خلیج گرگان، حوادث رانندگی گلستان و دیگر موضوعات برگزار خواهد شد.

دکتر حسام افزود: همچنین تعداد ۳۴ کارگاه آموزشی در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تأکید کرد: همه سرمایهگذاران استان را با همکاری اتاق بازرگانی پای‌کار آورده‌ایم تا با فناوریهایی که در استان وجود دارد آشنا شوند و زمینه تجاریسازی آن با برگزاری این نشستها و رویدادهای استارتاپآپی فراهم شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان واقع در میدان بسیج برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۷ از نمایشگاه بازدید کنند.

دکتر  حسام گفت: یکی از نیازهای استان صنایع تبدیلی است و در رویدادهای استارتاپی برنامه‌ریزی شده، ایده‌های مختلفی مطرح و در نهایت سه طرح عملیاتی انتخاب خواهد شد که مورد حمایت‌های مختلف و پارک قرار خواهند گرفت که در نهایت این ایده‌ها به کسب‌وکار تبدیل شود و تولید اشتغال را داشته باشیم.

وی افزود: برای دسترسی آسان با شهرداری گرگان هماهنگی‌های مختلف انجام‌شده تا با اتوبوسهای درونشهری به بازدیدکنندگان خدمات‌رسانی کنند و همچنین آموزش‌وپرورش نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته و برنامههای متنوعی در این رویداد برای دانشآموزان در نظر گرفته‌شده است.

دکتر حسام خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۲۲ دستگاه، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی شرکت می‌کنند و این نمایشگاه در فضایی با مساحت حدود یک هزار و ۵۰۰  متر تشکیل خواهد شد.

حسام گفت: شعار امسال هفته پژوهش، «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» است، ما از مجموعه دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه، برترین‌ها را انتخاب خواهیم کرد و برای هفته بعد پایان نمایشگاه در نمایشگاه پژوهش و فن بازار ملی ایران ارائه خواهیم کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه