- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

ضرورتهای حمایت از مطبوعات به عنوان کالای تولید داخلی/ ازمجیدنیک عهد مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی

‍  ضرورتهای حمایت از مطبوعات به عنوان کالای تولید داخلی

?با توجه به اینکه در ابتدای سال ۹۷ این سال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای داخلی نامگذاری گردید و هم اینک بیش از ۸ ماه از سال حمایت از کالای ایرانی گذشته است لذا ذکر این نکته بسیار ضروری است که در این سال نه تنها مسئولین هیچ حمایتی از مطبوعات به عنوان یک کالای فرهنگی تولید داخل نکرده اند بلکه محدودیتهای منابع مالی دولتی باعث فشار بیشتر بر مطبوعات گردیده است .

?مطبوعات به عنوان یک کالای فرهنگی هیچ مشابه خارجی ندارد زیرا فرهنگ همانگونه که بر همگان آشکار است یک موضوع داخلی است و اگر فرهنگ خارجی از طریق رسانه ها که ابزار انتقال فرهنگ هستند به داخل نفوذ کند اثرات مخرب شدیدی در جامعه بر جا می گذارد .

?از سوی دیگر در حالی که کشور در یک جنگ نرم فرهنگی با بیگانگان قرار دارد قطعا استفاده از مطبوعات و پتانسیل آنها در بسط فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی می بایست مد نظر متولیان سیاسی و فرهنگی کشور قرار گیرد ولی متأسفانه شاهد این هستیم که در ادارات و ارگانهای دولتی و کارخانجات به بهانه واهی صرفه جویی در اولین گام خرید مطبوعات را قطع و یا کاهش داده اند در حالی که واقعا خرید مطبوعات به هیچ وجه هزینه نیست بلکه درآمد و سرمایه گذاری است زیرا دانستن کلید رهایی و حتی در مباحث اقتصادی دانستن باعث کاهش هزینه ها می گردد . متولیان امر باید به خوبی این نکته را بدانند که اگر کالای فرهنگی داخلی جایش را به مشابه خارجی بدهد قطعا در جنگ فرهنگی با دشمن شکست را باید بپذیریم .

?خواندن مطبوعات داخلی و استفاده از رسانه های داخلی و کمک به گسترش رسانه های داخلی امری ضروری است که اگر خدای ناکرده جایگزین خارجی جای آن را بگیرد دیگر حرفی برای گفتن در سایر عرصه ها نخواهیم داشت . مطالعه روزنامه ای که ۹۰ درصد مطالبش صحیح است و ۱۰ درصد آن ممکن است اشتباه باشد بهتر از مشاهده تلویزیونهای هدفمند بیگانه است که ۹۰ درصد آن اشتباه است و با ظاهر ۱۰ درصد صحیح ۹۰ درصد مطالب خلاف واقع و شبهه برانگیز خود را به مخاطب قالب می کند .

?لذا با این اوصاف حمایت از کالاهای فرهنگی بویژه مطبوعات باید بر همگان روشن گردد و این اصل اساسی را فراموش نکنیم که مطبوعات و کالاهای فرهنگی مشابه خارجیشان بسیار خطرناک و مضر است و دقیقا هدف دشمن نیز استیلا بر این بخش است تا بتواند با سلطه فرهنگی به سلطه اجتماعی و سپس سلطه اقتصادی دست یابد .

?توجه داشته باشیم که جنگ نرم با ظاهری بسیار زیبا ولی بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی در کمین است و تقویت ابزارهای فرهنگی از جمله مطبوعات و سینما و موسیقی و … می تواند سدی محکم برای نفوذ دشمن باشد.

??مجید نیک عهد – مدیر خانه مطبوعات استان مرکزی

? @bidari.markazi

0 [1]
0 [1]