- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموز ش و پرورش گلستان درمراسم افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دکترغراوی مراوه تپه :امروز اینگونه کارهای پسندیده و معنوی در نقاط محروم در امتداد بنیان های امام راحل و مقام معظم رهبری است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان و به نقل از مدیریت آموزش و پرورش مراوه تپه،  مراسم افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دکتر عبدالصمد غراوی در شهرستان مراوه تپه با حضور اولین خیر مدرسه ساز مراوه تپه، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان گلستان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموز ش و پرورش استان گلستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد .

عبدالصمد غراوی خیر مدرسه ساز اولین خیر مدرسه ساز بومی شهرستان مراوه تپه ضمن تبریک به دانش آموزان و اهالی روستا گفت: امیدوارم ساخت این مدرسه برای روستا منشا خیر و برکت باشد و برای من افتخار بزرگی است که به عنوان خیر مدرسه ساز فعالیت کنم.

وی اظهار نمود: مدرسه و معلم دو رکن پیشرفت و توسعه جوامع هستند، مدرسه مکانی است که فرزندان ما در آن علم  و ادب می آموزند و رشد می کنند، مدرسه خانه دوم بچه های ماست پس جایگاه بسیار بالایی دارد، مدرسه از نظر فضا  باید زیبایی، استحکام و طراوت را  داشته باشد.

وی تصریح کرد: کمبود شدید فضای آموزشی را در کل کشور شاهد هستیم که مشارکت همگانی را می طلبد‌. غروای افزود: مدرسه سازی یک فرهنگ و یک نگرش مثبت است، نه انگیزه سیاسی دارد و  نه اقتصادی، خیر مدرسه ساز تنها هدفش این است که جامعه اش رشد کند.

 این خیر مدرسه ساز ادامه داد: به قول بزرگان مدرسه سازی یک جهاد است، جهادی برای نشر علم، جهادی در راه تعلیم و تربیت. از تک تک عزیزان میخواهم که در این کار خیر مشارکت داشته باشید  . مدرسه را می توان گروهی ساخت . بگذارید همه در این کار سهیم باشیم و مسابقه دهیم و سبقت بگیریم که فاستبقوا الخیرات .

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان گلستان ضمن تبریک و تشکر از خیرمدرسه ساز بیان نمود: غراوی شهرستان مراوه تپه با مشارکت ۲۵۰ میلیون تومان سهم خیر و ۸۵۰ میلیون تومان سهم اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام گرفت.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز با نگاه زیبایشان در امر مدرسه سازی و مشارکت بالا در استان و کشور گام های بزرگی در ایمن و زیبا نمودن فضاهای آموزشی داشتند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

قدرت الله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموز ش و پرورش استان گلستان ضمن تشکر و قدردانی از خیر مدرسه ساز گفت: امروز روز زیبایی است، زیبایی از نسل پیامبر اکرم (ص) که همگان را به علم آموزی و اخلاق هدایت نمود.

وی بیان نمود: امروز که اینگونه کارهای پسندیده و معنوی در نقاط محروم انجام می گیرد در امتداد بنیان های امام راحل و مقام معظم رهبری است که بعد از انقلاب شکوهمند در جهت توجه به تعلیم و تربیت و ایجاد فضاهای آموزشی در راستای پیشرفت و توسعه انجام گرفته است.

حضرت قلی حاجیلی دوجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان  مراوه تپه، ضمن تقدیر و تشکر از اولین خیر مدرسه ساز  گفت: مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دکتر عبدالصمد غراوی با زیربنای ۴۸۷ متر مربع ساختمان آموزشی ،۱۱۰۰ مترمربع محوطه سازی و ۴۵۰ مترطول دیوارکشی، ۴۰ مترمربع زیربنای ساختمان سرویس بهداشتی و  با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان  با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه  و تجهیز مدارس استان تأمین احداث گردیده است.

گفتنی است، هم اکنون ۸۰ دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

0 [1]
0 [1]