- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

معاون اداره کل بیمه سلامت گلستان :داروهای شیمی درمانی برای بیماران صعب العلاج در مراکز دولتی رایگان می باشد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان دکتر کمانگری معاون اداره کل بیمه سلامت گلستان امروز در مصاحبه خبری با اصحاب رسانه

استان گلستان حضور پیدا کرد و آخرین برنامه های و اهداف اداره کل بیمه سلامت استان گلستان رابیان نمود.

دکتر کمانگری ابتدا در باره آغاز کار طرح بیمه سلامت بیان نمود: پوشش بیمه ای طرح سلامت استارتش در سال۹۲ با سامانه امید شروع شد . که بر آـورد اولیه مسئولین کشوری ثبت نام بین ۱۰تا ۱۲میلیون نفر بوده است که تا انتهای آذر ماه امسال ۸میلیون نفر ثبت نام نموده اند وکه ۷ونیم میلیون نفر از ثبت نام کنندگان دفترچه سلامت دریافت نمودند.

دکتر کمانگری در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند از دفترچه بیمه سلامت استفاده نمایند گفت :افرادی می توانند از دفترچه بیمه سلامت استفاده نمایند که فاقد هر گونه بیمه پوششی بوده اند وی همچنین ادامه داد: ما در سطح استان گلستان تعداد ۱۶۲هزار ثبت نام در این راستا داشته ایم که تا کنون تعداد ۱۳۷ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند و این ثبت نام همچنا ن برای افرادی که در این طرح شرکت ننموده اند باز می باشد .

دکتر کمانگری سپس در باره مقدار درصد پرداختی از سوی مردم در دریافت خدمات درمانی گفتند: در قبل حداکثر تا ۳۰درصد مردم پرداخت درمان داشته اند و درمان سرپایی تا ۷۰درصد رسیده بود ولی با طرح تحول سلامت به زیر ۱۰د رصد رسید و فعلا در بیمارستانهای دولتی که منابع خوبی نیز به آن تزریق شد انجام میگردد

وی سپس در باره پرداخت بدهی بیمه سلامت به موسسات طرف قرار داد و بیمارستانها بیان نمود: کل کشور ۸۰۰میلیارد تومان بدهکار بودیم که دولت حرکت بزرگی انجام داده و همه آنها را پرداخت نموده است .

وی سپس ادامه داد: در بودجه ۹۳ سرانه بیمه روستاییان ۶۵درصد اضافه شده است و علاوه بر آن از ۱درصد مالیات ارزش افزوده درآمد که مبلغ ۳هزار میلیلرد تومان بوده است رانیز به بیمه روستاییان اضافه کردند.

خوشبختانه قبلا در بیمارستانها برای یک استند قلب تا ۲میلیون برای مردم هزینه داشته است که در بحث تحول سلامت این مبلغ به ۳۰۰تا ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته است .

دکتر کمانگری سپس در باره وضعیت داروئی بیماران سرطانی و صعب العلاح بیان نمود که : ۷۵۰قلم داروهای بیماران صعب الالعلاج را تحت پوشش قرار داده ایم که قبلا دارو واردتی و فرانشیز آن از صفر تا۵۰درصد بوده است ضمن آنکه داروهای شیمی درمانی در مراکز دولتی رایگان می باشد .

وی آخرین تعداد بیمه شدگان را در استان گلستان را بیش از یک میلیون ۳۰۰هزار نفر تحت پوشش اعلان نموده که تعدا د بیش از یک میلیون نفر تحت بیمه پوشش روستاییان و شهرهای زیر ۲۰هزار نفرند وبقیه بیش از ۱۳۵هزار نفر کارکنان دولت و ۱۳۶۸۳ نفر تحت پوشش بیمه ایرانیان وبهزیستی می باشند.

دکتر مهرداد کمانگری همچنین افزود : امسال دانشگاه علوم پزشکی گرگان یک قدم بزرگ در خدمات دهی به بیماران برداشت، افزود: کلینیک های تخصصی در بیمارستان دزیانی مرکز استان، بیمارستان قائم علی آباد، آزادشهر افتتاح شده است ودر شهرستان کردکوی نیز به زودی این کلنیک افتتاح می شود، افزود: متخصصین دانشگاهی در صبح و بعد از ظهر مردم را با تعرفه دولتی ویزیت می کنند و خدمات جامع شامل آزمایشگاه ، رادیولوژی می باشد.

معاون درمان بیمه سلامت گلستان همچنان اعلام نمود : مراکز طرف قرار داد درمانی بیمارستانها و کلینیک ها و داروخانه های سطح استان به ۹۹۵ مرکز می رسد که طرح قرار داد که بیش از ۹۵درصد قرار داد در استان را شامل می شود .

همچنین در بیمه روستایی میزان خدمات بیشتر شده مکمل های داروئی و واکسن مختلف وبسته خدمات دندانپزشکی برای روستاییان با فرانشیز ۱۰درصد انجام میگردد. وانشاالله در سال آینده خدمات دندانپزشکی که هزینه زیادی دارد بحث بیمه ای افزایش پیدا می کند .

وی در باره بیماران خاص که تحت پوشش استان گلستان افزود : بیمه خاص تحت پوشش اهم هموفیلی و دیالیز وتالاسمی و ام اس بیمه سلامت ۱۴۷۲ نفر تحت پوشش داریم که کل جمعیت بیماریهای خاص در استان ۲۰۳۵ نفر می باشد.

وی همچنین در باره داروهای نازائی اعلام نمود:حدود ۵۰قلم دارو در سبد حمایت ما قرار گرفته که انشالله در سال آینده مقدار بیشتری تحت پوشش قرارمیگردد
IMG_8778 [1]IMG_8781 [2]

IMG_8780 [3]

+1 [4]
0 [4]