- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس گلدی زاده مدیر تعاون روستای استان گلستان ازاحداث شهرک گیاهان داروئی /فرآوری بیش از ۶۰ درصد بذر گندم استان /پرداخت کامل مطالبات پنبه کاران سال۹۶ توسط تعاون روستایی استان خبر داد

به گزارش البرز گلستان  مهندس گلدی زاده مدیر تعاون روستای استان گلستان در نشست با خبرنگاران ازاحداث شهرک گیاهان داروئی در استان خبر داد.

وی اظهار کرد:سازمان تعاون روستایی در واقع یک موسسه و پایگاه اقتصادی در بدنه نظام می باشد.

گلدی زاده سپس افزود: مهمترین وظیفه تعاون روستایی بحث تنظیم بازار  و در سطح کشور در موقعیت های مورد لزوم با هماهنگی جهاد کشاورزی ورود پیدا می کند و محصولات مورد نیاز را خرید کرده و به قییمت یارانه ای  با توجه به نیاز جامعه مشکل را حل می کند.

مدیر تعاون روستای استان گلستان در زمینه پنبه گفت:در سال گذشته حدود ۱۴هزار تن پنبه تضمینی از پنبه کاران استان خریداری شده است. و ظرف مدت ۳ماه مطالبات کشاورزان به مبلغ ۳۲ ملیارد تومان پرداخت شد.

وی در حوزه تخم پنبه تصریح کرد:در این حوزه  باعملکرد تشکل ها  و رهنمود سازمان تعاون روستایی  تخم پنبه تحویل کارخانه های عامل  شد وخوشبختانه هیچ گونه ضایعاتی مشاهده نشد و  حتی یک کیلو بذر دور ریز نداشته ایم .

گلدی زاده سپس تاکید کرد:بواسطه عملکرد خوب سازمان تعاون روستایی و همکاری متجددانه  سازمان جهاد کشاورزی و استاندار و تشکل ها سطح زیر کشت پنبه در سال جاری افزایش پیدا کرد.

مهندس گلدی زاده در ادامه در باره وضعیت سیب زمینی گفت:امسال در حدود ۶هزار هکتار کشاورزان کشت داشته اند که حدود۱۷۰هزارتن برداشت شد که ۱۶۰ هزار تن آن در بهترین حالت در سطح کشور توزیع شده است. و مازاد آن توسط سازمان خریدلری شده است.

وی در باره خرید کلزا گفت:اگر اقدام به موقع با همکاری استاندار و مدیران عامل و هئیت مدیره  نبود بیش از ۲۰ هزار  تن آن کپک می زد و خراب می شد.

مدیر تعاون روستای استان گلستان  سپس گفت:بیش ۸۵ طرح از طرف سازمان اعلام شد که بیش از۲۵ طرح آن عملی شده و مابقی در دست بررسی می باشد.

وی همچنین از فرآوری بیش از ۶۰ درصد بذر گندم استان را در حوزه تعاون روستایی خبر داد.

 

 

 

0 [1]
0 [1]