تذکر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به استاندار درپی تشدید اختلافات شورای شهر و شهردار گرگان

در پی تشدید اختلافات شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان، نماینده ولی فقیه در استان گلستان به استاندار، تذکر داد.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در پاسخ به سئوالات دانش آموزان هنرستان سرداران شهید روستای محمدآباد واقع در شمال گرگان افزود: با استاندار گلستان تماس گرفتم و درباره اختلافات بین شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان، تذکر دادم.

وی خاطرنشان کرد: استانداری مسئول رسیدگی به اختلافات شورای اسلامی شهر و شهرداری است و باید به وظیفه خود عمل کند.

نماینده مردم استان گلستان بر همکاری و تعامل شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان و رفع اختلافات موجود، تاکید و اظهار کرد: این اختلافات به ضرر مردم گرگان تمام می شود.

آیت الله نورمفیدی درپاسخ به این سئوال که چرا از یک سو، عده ای، ایران را کشور آزاد می دانند و از سوی دیگر بیان برخی از مطالب، تبعات منفی به همراه دارد؟ خاطرنشان کرد: بیان حرف حق، منصفانه و عالمانه، تبعات منفی ندارد، نباید به بهانه نقد، به کسی، تهمت، دروغ و افترا زده شود.

امام جمعه گرگان بر رعایت شرایط نقد تاکید کرد و افزود: نقد باید در فضایی به دور خشونت و افراطی گری بیان شود، اثرگذاری نقد همراه با ملایمت، بیشتر است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در کشوری که نقد و حرف حق به دور از فضای تخریب، تهمت، دروغ و افترا بیان شود، کسی را به زندان نمی اندازند.

وی در پاسخ به سئوال دانش آموزی درباره چرایی اسلام ستیزی و چاپ کاریکاتور علیه پیامبر گرامی اسلام (ص)، به جنبش های اسلامی خاورمیانه در ایران، عراق، سوریه، حزب الله لبنان، حماس و انصار الله یمن اشاره و خاطرنشان کرد: اینها در برابر استکبار ایستاده اند و از مواضع خود دفاع می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، عربستان سعودی را نوکر آمریکا و داعش را هم ساخته دست سازمان های جاسوسی غرب دانست و تصریح کرد: اینها به دلیل همراهی با منافغ استکبار، مورد حمایت قرار می گیرند.

آیت الله نورمفیدی گفت: دشمنان اسلام برای جلوگیری از گسترش و نفوذ جنبش های اسلامی و از سر راه برداشتن آنها، دست به کارهای مختلفی می زنند، که تهاجم به اسلام و نبی مکرم اسلام (ص) و اهانت به اعتقادات دینی مسلمانان، بخشی از این راه ها هستند.

وی، در ادامه پرسش و پاسخ با دانش آموزان هنرستان سرداران شهید روستای محمدآباد گرگان، دوستی دختر و پسر را به منظور رفع نیازهای احساسی و عاطفی، از نظر شرعی، جایز ندانست و در عین حال خاطرنشان کرد: روابط کاری و علمی دختر و پسر، منعی ندارد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره زمان ظهور امام زمان (عج) بر فراهم بودن شرایط ظهور تاکید و خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲، قیام خود را آغاز کرد، شرایط برای همراهی با ایشان فراهم نبود، در نتیجه ۱۵ سال تبعید شد.

آیت الله نورمفیدی افزود: در سال ۱۳۵۷ وقتی شرایط برای بازگشت به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شد، به کشور بازگشت، امام زمان (عج) نیز در سال ۲۶۰ هجری قمری به دلیل اینکه حکومت وقت، قصد شهادت ایشان را داشت، از نظرها غایب شد و زمانی که شرایط فراهم شود، به امر الهی ظهور می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، این وضعیت را یک درد و معضل اجتماعی دانست و بر شناسایی ریشه های آن تاکید کرد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، به سادگی حل نمی شوند، به وضعیت نامناسب اقتصادی اروپا اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصا دی، فراگیر شده اند که این امر بیانگر درد و معضل اجتماعی مشترک برای اکثر جوامع است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهتمام به اقتصاد مقاومتی، اتکاء به نفت را دلیل اصلی اوضاع نامناسب اقتصادی ایران بیان کرد و توضیح داد: چون بازار نفت در دست رقبا و دشمنان ماست، آنها هرگونه که بخواهند بازار نفت را تنظیم می کنند و در نتیجه برای ما مشکلات فراوانی هم به وجود می آورند.

وی بر ذخیره سازی منابع برای بهره مندی نسل های آینده تاکید کرد و گفت: عربستان سعودی برای مقابله با ایران، بر صادرات نفت خود افزوده تا جاییکه بازار نفت اشباع شد و در نتیجه، قیمت آن پایین آمد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پاسخ به سئوالی درباره دسترسی آزاد به اطلاعات و وجود شبکه های اجتماعی مختلف، وجود این شبکه ها را هم خوب و هم بد دانست.

آیت الله نورمفیدی، ترویج فساد و مسائل غیراخلاقی را در این شبکه ها، خطر جدی عنوان و منشاء آن را صهیونیست ها بیان کرد.

به گفته وی، صهیونیست ها، تهی کردن مردم از درون و بی هویت کردن آنها را لازمه تسلط خود بر جهان می دانند و در همین راستا، مراکز فساد و فحشا را گسترش می دهند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مشکلات فرهنگی را مانند ویروسی دانست که کسی نسبت به آن احساس خطر نمی کند، به همین دلیل، مردم به سراغ آنها می روند و بعد هم گرفتار می شوند.

آیت الله نورمفیدی بر افزایش آگاهی های نسل جوان به منظور ایجاد فضای خودکنترلی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تاکید کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۶ ق.ظ

دیدگاه