- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت‎الاسلام سلیمانی‎فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان :برای نخستین بار در کشور موقوفات در گلستان به بستر شبکه فیبر نوری وصل می‎شوند

به گزارش  البرز گلستات به نقل ازروابط عمومی اوقاف گلستان؛ صبح امروز ۳ آذر،تفاهم نامه همکاری با هدف گسترش زیرساخت ارتباط اماکن  مذهبی و موقوفات  وتسهیل در  ارائه خدمات الکترونیک به امضای  مدیران  کل اوقاف و مخابرات  استان رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت و قیام پنجم آذر مردم گرگان اظهار کرد:  پنجم آذر که شهدایی را در پیشگام اسلام و امام امت تقدیم کردیم سند افتخاری برای مردم گلستان است که ولایتمداری خود را در آن دوران به اثبات رساندند .

حجتالاسلام روحالله سلیمانیفرد، تقدیم ۴ هزا شهید در دوران دفاع مقدس و ۱۸ شهید مدافع حرم از استان گلستان را از افتخارات مردم ولایتمدار گلستان برشمرد و گفت: امید است خدمت صادقانه، جهادی و خالصانه به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ادارهکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برای خدمت به مردم درصدد است از ظرفیتهای مختلف استان استفاده کند، افزود: امید است بتوانیم  برای احیای موقوفات که در دست ما به امنت سپرده شده است، گام موثری برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تأکید کرد: امروز اداره موقوفات با سیستم سنتی ممکن نیست چراکه تعداد موقوفات افزایش یافته است، در حال حاضر بیش از ۶۴ هزار رقبه وقفی و ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه در استان گلستان وجود دارد که این تعداد مدیریت هوشمندی را می طلبد لذا سامانه‎ مشخصی برای این کار وجود دارد.

حجت الاسلام سلیمانیفرد ادامه داد: بیش از ۴۰۰ دفتر آیسیتی روستایی در گلستان وجود دارد که خدمات الکترونیک را انجام میدهند که ما درصدد هستیم که مستأجرین اوقاف برای پرداخت اجاره وقفی به دفاتر آیسیتی روستایی مراجعه ‎کنند و ضمن بهرهمندی از خدمات وقف در فضای مناسبتر، حقوق قانونی وقف را پرداخت کنند.

وی از وجود ۱۲۳ بقعه متبرکه و ۳ هزار و ۷۰۰ اماکن مذهبی در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا تفاهم کردیم در گام نخست بقاع و اماکن مذهبی شاخص استان به بستر فیبر نوری مجهز شوند تا مدیریت هوشمندی در این اماکن ایجاد و مراکز مانیتورینگ در این اماکن راه اندازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان متذکر شد: با استقرار فیبر نوری در بقاع متبرکه و اماکن شاخص استان پخش زنده برنامه  های مناسبتی با دغدغه و امکانات کمتری قابل انجام است که برکات زیادی در راستای تعالی فرهنگ زیارت به همراه خواهد داشت .

سلیمانیفرد گفت: برای نخستین بار در کشور موقوفات در گلستان به بستر شبکه فیبر نوری وصل میشوند و در این کار اولویت با موقوفات شاخص و طرحهای سرمایهگذاری در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در طرحهای قرآنی و فرهنگی که به صورت بینالمللی اجرا میشود و همچنین در برگزاری کنگره حضرت یحییبن زید(ع) با مخابرات منطقه گلستان مشارکت خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز کرد: درصدد هستیم موقوفات سبز و فناور داشته باشیم و از اقداماتی از جمله انرژی پاک و خورشیدی در آن استفاده کنیم .

0 [1]
0 [1]