آشنایی بازندگینامه معلم شهید محمودکیا( استان گلستان)

زندگی نامه شهید محمود کیا

شهید محمود کیا در سال ۱۳۴۳ در شهرستان کردکوی و خانواده ای متدین پا به عرصه وجود گذاشت. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان شهر، با موفقیت گذراند. در این هنگام زمزمه های انقلاب از هر نقطه ای به گوش می رسید و فریاد عدالت خواهی مردم از هر کوی و برزنی بلند شده بود و او با وجود سن کم دوشادوش ملت در تظاهرات شرکت می کرد. سرانجام نسیم خوش پیروزی در همه جای وطن وزیدن گرفت که عطر دل انگیز آن، روح و جان آدمی را نوازش می داد. هنوز چندی نگذشته بود که دشمن نابکار جنگ نا جوانمردانه ای را علیه نظام مقدس اسلامی به راه انداخت. در این زمان وی مشغول تحصیل بود که پس از فرمان جهاد امام امت (ره) به عضویت نهاد بسیج مستضعفین درآمد. در عین حال در صحنه مبارزه با دشمن داخلی (منافقین کوردل) نیز حاضر بود لذا به جبهه های نبرد حق علیه باطل عزیمت کرد و مدتی را به جهاد و پیکار با خصم دون پرداخت سپس یه شهرش بازگشت و تحصیلات نیمه تمامش را ادامه داد و موفق به دریافت مدرک دیپلم شد.
وی جوانی متواضع، صبور، خوش رو و باوقار بود و قرآن را به زیبایی تلاوت می کرد و همواره در صفوف اول نماز جمعه و جماعات حاضر بود. ناگفته نماند او اهل قلم بوده و دست نوشته های با ارزشی از ایشان باقی مانده است و خلاصه اینکه عاشق امام امت (ره) بود؛ گویی این عشق، ذرات وجودش را فراگرفته بود. پس از مدتی در آزمون سراسری تربیت معلم شرکت کرد و در مرکز تربیت معلم شهر گرگان پذیرفته شد. مدتی را به تحصیل مشغول بود اما دلش آرام و قرار نداشت و با اینکه دارای فرزند پسری بود، بارها به سرزمین عاشقان سفر کرد. وی پس از هفت بار حضور در آن سرزمین ملکوتی (جبهه)، موفق شد هفت شهر عشق را بپیماید و سرانجام در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به فیض عظیم شهادت نایل گردید و روح بلندش به ملکوت پرواز کرد و آرام گرفت.

فرازهایی از وصیت نامه شهید محمود کیا

برادران و خواهران، زندگی آنقدر شیرین و مرگ آنقدر تلخ نیست که از آن وحشت داشته باشیم. پس اگر جوانان محله ،شهر و کشور به درجه رفیع شهادت نایل شدند، به خدا قسم، به دیدار خدا شتافتند . خدا هم آن ها را در بهشت جاویدان جای می دهد.
طرفدار ولایت فقیه باشید و از امام خمینی اطاعت کنید چرا که اطاعت از او اطاعت از امام زمان (عج) است. خدایا، اطاعت تو را هنگامی که منادی حق ندا داد، با جان پذیرفتم و آگاهانه همراه سپاهیان پیامبرت حضرت محمد (ص) راهی جبهه شدم پس ای خدای مهربان اگر کشته شدم مرا در خانه امن خود جای ده و مرا در صف شهدا قرار ده.
وصیتم به همه برادران و خواهران این است که خدا را ناظر اعمال خود بدانید و از گناه بترسید و عمل شایسته را ذخیره ای برای خود قرار دهید و از کارهای حرام پرهیز کنید. هدفی را در زندگی خود در نظر بگیرید. تقوا واستقامت را وسیله نجات خود قرار دهید و درستکاری و راستگویی را سرمایه مرگ خود قرار دهید و با قلبی بینا، راه صحیح و صراط مستقیم را بپیمایید.
خدایا؛ ما را در دنیا و آخرت، خیر و نیکی عطا فرما و ما را از عذاب آتش جهنم حفظ نما.

 معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران استان گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه