حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در همایش وقف، رسانه وهنر و آئین تجلیل از یاوران وقف: امروز وقف به احیاء و باز تعریف نیاز دارد

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، شامگاه سه شنبه در همایش وقف، رسانه وهنر و آئین تجلیل از یاوران وقف که در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزا شد، اظهار کرد: در طول تاریخ وقف پاسخگوی نیازهای اجتماعی بوده و کار کردهای بسیار مهمی داشت.

وی افزود: انجام وقف یعنی ماندگار شدن در گذر زمان، اکنون در جای جای استان پل ها، مدارس و مراکز درمانی از افراد به یادگار مانده است که همه آن ها سعی داشتند برای جامعه اسلامی مفید واقع شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه وقف از تجمع مال اندوزی در کانون های ثروت جلو گیری و نسبت به اجرایی شدن عدالت اجتماعی کمک می کند، گفت: با ظرفیتی که اصحاب رسانه در اختیار دارند باید کارکرد های وقف را به جامعه معرفی کنند.

وی یادآور شد: طی ۱۵۰ سال گذشته حتی وقف های در جهت حمایت از حقوق حیوانات در کشور انجام شده که این بسیار مورد توجه است.

وجود ۶۴ هزار رقبه در گلستان

سلیمانی فرد اظهار کرد: استان گلستان دارای پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۶۴ هزار رقبه است که از ابتدای سال تا کنون بیش از هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و نذورات خیرین در امامزادگان هزینه شده است، تلاش داریم با دریافت این اعتبارات همه پروژه ها را به سر انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور موقوفه هستند، افزود: بیمارستان فلسفی از جمله بیمارستان هایی است که توسط خیر نیک اندیش در گرگان وقف شد.

۱۸ وقف جدید در دهه وقف

سلیمانی فرد اظهار کرد: با توجه به وقف هایی که در گذشته انجام می شد امروز نیاز است خیران در عرصه های جدید چون سلامت، جوانان، علم و فناوری و قرآن ورود پیدا کنند.

وی از ثبت بیش از ۷۰ وقف جدید از ابتدای سال تا کنون در گلستان خبر داد و یادآور شد: در دهه وقف امسال ۱۸ وقف جدید توسط خیران گلستانی به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه وقف را باید احیاء کنیم، گفت: امروز وقف به احیاء و باز تعریف نیاز دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار متر مربع از فضای بقاع متبرکه استان اختصاص به فعالیت های عمرانی پیدا کرده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۳:۰۱ ب.ظ

دیدگاه