- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان : لازم است با مشارکت متولیان فرهنگ و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی ارزش و جایگاه کتاب را در سبد نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان ارتقاء دهیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: لازم است با مشارکت متولیان فرهنگ و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی ارزش و جایگاه کتاب را در سبد نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان ارتقاء دهیم.

به گزارش صبح گلستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در آیین تجلیل از اعضای برتر کتاب‌خوان و ایده‌های برتر کتاب‌خوانی استان گلستان که به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و با شعار «حال خوش خواندن» در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد، اظهار کرد: به همت مربیان و کارشناسان پرتلاش این مجموعه، بازار مسابقات متنوع کتاب‌خوانی، نشست‌های تخصصی فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی، کارگاه‌های متعدد آموزشی و عملی با محوریت کتاب این روزها در مراکز فرهنگی‌هنری کانون داغ‌تر از همیشه است.

 وی افزود: تعداد ۲۸ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون گلستان درطی این هفته که از ۲۴ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱ آذرماه ادامه خواهد داشت به اجرای قریب به ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی می‌پردازند.

رجب‌نسب با اشاره به محدودیت نیروی انسانی کانون و یادآوری این مطلب که تمامی متولیان فرهنگی در امر کتاب و کتاب‌خوانی باید در ارتقای فرهنگ مطالعه‌ی استان تلاش کنند، خواستار همکاری و حمایت‌های بی‌دریغ خانواده‌ها، نمایندگان فرهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در مسیر پرورش استعدادهای ناب کودکان و نوجوانان گلستانی شد.
این مقام مسئول فرهنگی ادامه داد: امروزه کودکان و نوجوانان غرق در فضای مجازی شدند و شاید لازم باشد ما مباحث فرهنگی و ریشه‌ای مورد نیاز آنان و جامعه را به شکل‌های متنوع در همین فضاها در اختیار فرزندان‌مان قرار دهیم.

در پایان مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ضمن معرفی سامانه ۱۰۰۰۲۹۷۲ به عنوان پل ارتباطی بین مخاطبان و کارشناسان متخصص کانون پرورش فکری، از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان ۶ الی ۱۸ سال تا پایان هفته‌کتاب و کتاب‌خوانی و بهره‌مندی یک‌ساله آنان از خدمات متنوع کانون خبر داد.

خوانش بیانیه هفته کتاب و کتاب‌خوانی، پخش کلیپ معرفی فعالیت‌های کانون، نقالی و نمایش طنز اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون گرگان، اجرای گروهی سرود نوجوانان ناشنوای موسسه فدک، رونمایی از کتاب «اینک وقت تابیدن است» به تصویرگری مربی هنری کانون و کتاب آدم کوچولوی گرسنه به عنوان پرخواننده‌ترین کتاب سال ۹۶ و ۹۷ و تجلیل از اعضای برتر کتاب‌خوان، ایده‌های برتر کتاب‌خوانی و یکی از فعالان حوزه‌ی کتاب از ویژه‌برنامه‌های این آیین بود.

0 [1]
0 [1]