- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گردهمایی هیات رییسه های شوراهای فرهنگ عمومی :فرهنگ مانند هوایی است که در جامعه تنفس می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گردهمایی هیات رییسه های شوراهای فرهنگ عمومی مصادف همزمان با هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان  گفت: فرهنگ مانند هوایی است که در جامعه تنفس می شود و بدون هوا نمی شود زنده ماند و با هوای آلوده هم نمی شود دوام آورد.

به گزارش صبح گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: روان شناسان اجتماعی، ذهنیات شکل دهنده رفتار انسانی را در دو مقوله «باور» و «نگرش» خلاصه می کنند . باورها، اندیشه هایی هستند که فرد به درستی و حقانیت آن ها اعتقاد دارد و نگرش ها، ارزیابی توام با عاطفه یا دخالت هیجانه معمولا در تمامی افراد یک جامعه کمابیش یکسان و مورد اتفاق نظر است. اما «نگرش» چون با دوست داشتن و دوست نداشتن و مطلوب بودن و نبودن و روحیات و ذهنیات آدم در ارتباط و در هر شخصی متفاوت است.

وی ادامه داد: با مطالعه رفتار انسانی از چگونگی فرهنگ عمومی آگاه می شویم و در جامعه هر چه نگرش به باور نزدیکتر باشد، فرهنگ آن جامعه متعالی تر می شود چرا که نشان می دهد به الگوهای خود وفادار تر است.

کشمیری با اشاره بر این نکته که آنچه فکر می کنیم فرهنگ است و این که چگونه عمل می کنیم فرهنگ عمومی به شمار می آید، افزود: در جامعه امروزی که جهان به سرعت در حال تغییر است و هر دم تازه تر از تازه تری می رسد و فرهنگ ها با تراوش و تعامل، جنگ و سیطره در هم می آمیزند و داعیه دارانی به «فرهنگ جهانی» معتقدند با ببینیم وظیفه ما چه چیز است.

این مدیر استانی خطر نشان کرد: در روزگاری که فرهنگ میدان جنگ شده و با انواع ابزار فرهنگی و هری، آماج حملات جنگ نرم و ناتوی فرهنگ قرار گرفتیم، باید بدانیم چه کاری باید انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بدون برنامه و شناخت نمی شود کار کرد و بدون مطالعه و پژوهش هم نمی شود شناخت پیدا کرد و شایسته است در اولین قدم بدانیم که کجا هستیم و در قدم بعدی بدانیم که به کجا خواهیم رفت.

عادله کشمیری، ابراز کرد: تشکیل کارگروه های تخصصی، احصاء موضوعات، دسته بندی آن ها و بعد تعیین اولویت ها، اعلام نیازهای پژوهشی، تهیه اطلاعات و تشکیل بانک داده و پس از آن تحلیل و نتیجه گیری و ارائه راه حل و سر انجام اجرا در دستور قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان اهم اهداف و برنامه های پیش روی و کارگروه های شورای فرهنگ عمومی استان در فصل نو فعالیت ها را تبیین و تشریح کرد.

تهیه محمد یزدانی

0 [1]
0 [1]