آیت الله نورمفیدی در مراسم افتتاحیه دبیرخانه استان‌های مرزی با محوریت ادیان و فرقه‌های نوظهور:وحدت شیعه و سنی و فرق اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است که باید به آن پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان دبیرخانه استانهای مرزی دانشگاههای پیام نور کشور صبح امروز با حضور اندیشمندان و علمای اهل تسنن و تشیع و روسای ۱۶ دانشگاه مرزی و ایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و مدیران کل و دانشجویان در هتل شهاب افتتاح شد .

ایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان گرگان در افتتاحیه این دبیرخانه بیان نمود: دشمن با دام هایی که می گستراند سعی دارد تا مردم مسلمان را به بیراهه کشاند و تفرقه افکنی کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مسلمانان با توجه به آیات، روایات و سیره پیامبر و ائمه اطهار (ع) نباید در دام دشمن گرفتار شوند.

آیت اله نورمفیدی با بیان این که وحدت یکی از حقایق قرآن است تصریح کرد: نگاه قرآن به وحدت فراتر از جهان اسلام است از این رو امت اسلامی باید برای ترویج و تبلیغ این نگاه، با هم یکپارچه و متحد باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: توحید و وحدت روح و جان اسلام محسوب می شود که باید مورد توجه مردم شیعه و سنی قرار گیرد و باید این فرهنگ را با کوشش و تلاش بسیار در دانشگاه ها و حوزه های علمیه جا بیاندازیم.

آیت اله نورمفیدی افزود: با توجه به این که دانشگاه ها در زمینه وحدت بسیار تأثیرگذار هستند وحدت باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: توده های مسلمان و همه فرق اسلامی می خواهند به یک نقطه برسند و آن نقطه عمل به گفته های پروردگار متعال و رسول گرامی اسلام (ص) است.

آیت اله نورمفیدی ادامه داد: اعتقادات و باورهای شیعه و سنی بر پایه های محکمی بنا نهاده شده است که اگر این مسئله را بفهمیم و درک کنیم یکدیگر را بهتر باور خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که احترام متقابل راهکار سوم است، اظهار کرد: شیعه و سنی باید تلاش کنند تا به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند زیرا قرآن، حدیث، سیره و عقل همه ما را به این سمت راهنمایی می کنند.

آیت اله نورمفیدی تصریح کرد: امروز تخاصم بین مذاهب اسلامی از بزرگترین حرام ها و وحدت اسلامی از واجب واجبات است و باید به جایی برسیم که وقتی در مقابل دنیا می خواهیم از اسلام سخن گوییم یک حرف واحد بزنیم.

فعالیت دبیرخانه استان های مرزی با محوریت ادیان و فرقه های نوظهور و به مرکزیت دانشگاه پیام نور گلستان از امروز در گرگان آغاز شد.

ادامه دهنده این همایش کریم نجفی برزگرمعاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور ایران بوده است وی اظهار داشت: دانشگاه ها منشا تحولات در کشور هستند و با توجه به حضور اساتید و دانشجویان اهل سنت و اهل تشیع در مراکز آموزشی عالی، باید در حوزه وحدت اسلامی و تقریب وحدت بصورت عملی کار شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ خاص مربوط به دانشگاه ها بر فرهنگ عمومی تاثیر دارد، افزود: باید در باره تاثیرگذاری دانشگاه ها بر تقریب مذاهب اسلامی بیشتر کار شود.

نجفی برزگر ادامه داد: وحدت اسلامی اصل پیروزی انقلاب اسلامی بوده و رمز دوام آن نیز وحدت و همبستگی است.

وی با اشاره به این که دشمنان، وحدت را نشانه گرفته اند، خاطرنشان کرد: آنان می خواهند وحدت جامعه را خدشه دار و بین مذاهب و حتی زبان ها و اقوام تفرقه ایجاد کنند.

معاون دانشگاه پیام نور در ادامه علت حوادث کشورهای مختلف اسلامی را تفرقه بین قومیت ها و مذاهب خواند و گفت: باید مراقب سیاست تفرقه نظام سلطه باشیم.

وی همچنین آرزوی علمای کشورهای اسلامی را وحدت در این جوامع بیان کرد.

نجفی برزگر با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه انقلاب ما انفجار نور بود، یادآور شد: بیداری اسلامی در سرزمین های اسلامی همان انفجار نور حضرت امام بود که باعث شد اسلام در سراسر جهان بسط، گسترش و توسعه یابد.

وی با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان غرب و امریکای شمالی نیز اظهار کرد: این نامه نشان می دهد که جوانان سراسر جهان که بدنبال اسلام هستند باید آن را از سرچشمه اصلی خود یعنی قرآن و اهل بیت جستجو نمایند.

معاون پیام نور کشور همچنین یکی از نیازهای جهان اسلام را ایجاد فرهنگ وحدت بیان کرد و افزود: فرهنگ وحدت را باید در دانشگاه ها و مراکز علمی ایجاد کرد که اگر این مهم محقق شود، می توانیم در وحدت اسلامی موفق باشیم.

وی ادامه داد: فرهنگ و اقتصاد با همدیگر شکوفا می شود و با توجه به این که استان گلستان به عنوان نماد وحدت در جامعه بوده و با کشورهای آسیای میانه ارتباط دارد، می تواند تاثیرگذار و الگو باشد.

سپس دکتر قربان شهریاری رئیس دانشگاه پیام نور گلستان و دبیر اجرایی دبیرخانه استانهای مرزی اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش اساسی در فرهنگ‌سازی دارند و در همین راستا دانشگاه پیام نور در راستای وحدت شیعه و سنی این همایش را برگزار کرد.

وی افزود: امروز با حضور ۱۶ استان مرزی دبیرخانه دائمی دانشگاه‌های مرزی در گلستان افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان تصریح کرد: توسعه آموزش عالی یکی از ارکان توسعه پایدار در هر کشور است و دانشجویان امروز باید پاسخی برای نیازهای ۴۰ سال آینده داشته باشند.

وی گفت: تا سال ۲۰۳۰بر مبنای پیش بینی‌ها ۹۰ درصد اقتصاد جهان متاثر از فناوری است و فرهنگ و اقتصاد هر دو از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

به گفته شهریاری، با توجه به رقابتی شدیدی که در کشورهای دنیا وجود دارد، هر کشوری که وارد این گردونه نشود از دور خارج می‌شود.

وی افزود: هجمه‌هایی که برای جدایی انداختن بین شیعه و سنی از طریق رسانه‌های دشمن، ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده را باید به شدت مورد توجه قرار داد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور هشتمین دانشگاه جامع علمی کشور است و رتبه دوم آسیا و رتبه ششم دانشگاه‌های از راه دور در جهان را دارد.

وی تصریح کرد: ۲۶ مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور در داخل و خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند و ۲۵ درصد جمعیت دانشجویان کشور در دانشگاه‌های پیام نور درس می‌خوانند.

شهریاری گفت: استان گلستان ۱۲ مرکز واحد دانشگاه پیام نور دارد که ۱۷ هزار داشجوو ۶۹ عضو هئیت علمی و هزار و ۲۰۰ استاد مدعو دارد که در ۹۰ رشته کارشناسی و ۷ رشته کارشناسی ارشد فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان تاکید کرد: در دبیرخانه استان‌های مرزی بررسی چالش‌های دانشگاه و پیام نور در استان‌های مرزی مطالعه می‌شود و مطالعه استان‌های مرزی از لحاظ فعالیت‌های فرقه‌های نوظهور به صورت تفکیک شده، بررسی چالش‌های استان‌های مرزی در حوزه فرقه‌های نوظهور در بین دانشگاه‌ها از ماموریت‌های دبیرخانه و برگزاری سخنرانی‌هایی با موضوع جریان‌شناسی فکری فارغ از هرگونه جهت‌گیری مذهبی برای تقویت وحدت از راهکارهای اجرایی دبیرخانه است.

ادامه دهنده این همایش آخوند عبدالجبار میرابی در مراسم افتتاحیه استان های مرزی با محوریت ادیان و فرقه های نوظهور که در گلستان برگزار شد گفت: رهبر معظم انقلاب در پیشبرد اهداف امام خمینی (ره)، امام گونه رفتار و ما را به راه مستقیم هدایت کرده اند.

آخوند میرابی اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که امروز دغدغه همه علمای اهل سنت که اتحاد عملی بین شیعه و سنی است تحت پوشش مرکز بزرگ شمال کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه مستکبران به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم کردند دغدغه علمای اهل سنت، در اختیار داشتن دو بال پرواز بود که به همت دانشگاه پیام نور به آن دو بال پرواز به سوی سعادت دست یافته ایم.

وی با تاکید بر حفظ عملی اتحاد بین شیعه و سنی بیان کرد: متاسفانه فرقه های زیادی به نام اسلام ساخته شده است که قصد آنها ضربه زدن به دین اسلام است.

امام جمعه اهل سنت قره تپه با بیان اینکه بر مسلمان واقعی نباید تعصبات فکری غلبه کند افزود: بهترین حرکتی که ما می توانیم انجام دهیم، نشان دادن اتحاد و همدلی در برابر دشمنان تفرقه افکن است.

آخوند میرابی در پایان اظهار کرد: به همین خاطر بوده است که امام خمینی (ره) هفته ای را به نام وحدت اختصاص داد و مقام معظم رهبری نیز مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را در ایران برپا کرد.
DSC06376
DSC06366
iq6o_dsc06275

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۵ ب.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    سلام من امیر حسین دیندار هستم خبر هاتون عالیه مخصوصا این

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه