- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

سرهنگ شرافتی رئیس پلیس راهور گلستان مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات فوتی و جرحی در شهرهای استان را عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم اعلام کرد

، سرهنگ ایوب شرافتی رئیس پلیس راهور گلستان  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان  با اشاره به افزایش روند تصادفات فوتی و تعداد جان‌باختگان و مجروحان این حوادث اظهارداشت: از سال ۹۱ تا پایان سال گذشته، تعداد جان‌باختگان و مجروحان تصادفات درون شهری در استان روندی کاهشی داشت. اما در ۷ ماهه ابتدایی امسال تعداد فوت‌شدگان در تصادفات درون شهرها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش و البته تعداد مجروحان نیز ۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳ درصد جان‌باختگان زن و بقیه مرد بوده‌اند. همچنین در ۷ ماهه امسال و در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، کردکوی و بندرگز آمار فوت‌شدگان سوانح ترافیکی افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور استان درباره علل وقوع تصادفات در شهرهای استان اعلام کرد: عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۰ درصد مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات فوتی و جرحی در شهرهای استان است.

وی گفت: ۸۹ درصد جان‌باختگان و ۸۱ درصد مجروحان در تصادفات درون شهری استان راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده هستند. همچنین ۷۶ درصد رانندگانی که در بروز تصادفات مقصر هستند ۱۵ تا ۴۵ سال سن دارند.

شرافتی بیان داشت: در ۷ ماهه امسال بیش از ۷ هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری و وارد معابر شهری شده و ۲۰ هزار جلد گواهینامه جدید نیز صادر شده است.

وی درباره ترافیک سطح شهر گرگان در زمان تعطیلی مدارس و همزمانی آن با پایان ساعت اداری گفت: مدارس بدون نظرخواهی از شورای ترافیک ایجاد شده و بیشترین تجمع این مراکز آموزشی در هسته مرکزی شهر است. مدارس باید پراکنش و توزیع مناسبی در سطح شهر داشته باشد و در شرایط فعلی هم تلاش می‌کنیم که بار ترافیکی این منطقه را کنترل کنیم.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه ترافیک در ساعات تعطیلی مدارس در کوی تختی و گرگان‌پارس به اوج خود می‌رسد، اظهارداشت: دیگر برای ایجاد مدارس غیرانتقاعی و آموزشگاه‌های آزاد در این مناطق مجوزی نخواهیم داد و مجوزهایی هم که مدت زمان آنها به اتمام رسیده، به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نصب و فعالیت ۵ دوربین هوشمند کنترل سرعت در گرگان گفت: ۲ دستگاه دوربین در محور ناهارخوران، ۲ دستگاه در ورودی‌های غربی و شرقی و همچنین یک دستگاه دوربین هم در محور آق‌قلا به سمت گرگان نصب شده است. این دوربین‌ها روزانه بیش از ۳۰۰ برگ جریمه برای رانندگان متخلف صادر می‌کند. همچنین ۵۹ دستگاه دوربین هم در سطح شهر وجود دارد که ناظر بر ترافیک شهری است. این دوربین‌ها دارای کاربر هستند که تخلفات رانندگان را ثبت و ضبط می‌کنند.

0 [1]
0 [1]