عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه دهمین جشنواره پویانمایی رضوی:پویا نمایی به بهترین و هنری ترین شکل می تواند آموزه های متعالی اسلام که در سیره امام رضا(ع) ذکر شده را به تصویر بکشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه دهمین جشنواره پویانمایی رضوی، گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی ما درونمایه های ارزشمندی دارد که برجسته ترین و متعالی ترین مفاهیم آن در سیره اهل بیت تجلی پیدا کرده است.

به گزارش صبح گلستان به نقل ار روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: یکی از تجلی گاه ها شمس الشموس حضرت امام رضا (ع) است که وجود بارگاه مقدسش در ایران و پیوند عمیق معنوی ایرانیان با این امام معصوم، شکل گیری فرهنگی پر بار و آثاری فاخر در همه حوزه های هنری و ادبی را موجب شده است.

وی ادامه داد: پویا نمایی به عنوان هنری جدید و جذاب و با مخاطبان فراوان می تواند تصویرگر سیره و سلوک زندگی فردی و اجتماعی و دوره پرفراز و نشیب تاریخ روزگار این امام همام باشد .

این مدیراستانی ادامه داد: پویا نمایی به بهترین و هنری ترین شکل می تواند آموزه های متعالی اسلام که در سیره این امام ذکر شده را به تصویر بکشد و در این روزگار که استکبار جهانی تلاش می کند اسلام هراسی را در افکار جهانی ترویج بدهد این هنر کمک شایانی به بهتر و واقعی تر دیده شدن اسلام می کند.

وی برپایی اینگونه جشنواره ها را فرصتی مغتنم برای طبع آزماییی هنرمندان و خلق آثاری متعهدانه برشمرد و ابراز کرد: اینگونه رخداد های هنری می تواند زمینه ساز تولید آثاری برای جامعه ایرانی شود و ارتباطی مبارک بین هنزمندان و مخاطبان برقرار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه، اظهار کرد:  هنر می تواند با زبانی گویا در ترسیم چهره ای روشن و بی غبار از حضرت امام رضا (ع) نقشی مهم و موثر ایفا کند

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۷ ب.ظ

دیدگاه